آخرین عناوین

دوشنبه 16 تير 1393-19:57 کد خبر:472

رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران با شکایت استاندار در دادگاه

کارت زرد استاندار مازندران حواله رسانه ها شد

استانداری مازندران از رییس انجمن رسانه های مجازی مازندران و مدیر پر بازدیدترین سایت خبری شمال کشور و چند رسانه دیگر شکایت کرد.


رئیس انجمن رسانه های مجازی مازندران در گفتگو با شمال نیوز، با ابراز تعجب مجدد از اقدام استاندار مازندران افزود : متاسفانه استاندار پاسخ مناسبی به تعامل رسانه ها با وی و تیم همراهش را نداد و بدون تردید این شکایت در حافظه تاریخی رسانه ها خواهد ماند و به نظر می رسد برخی با طرح این شکایت قصد محدود کردن و کنترل رسانه ها را دارند .

بدنبال درچ خبری نقل قول شده از یک سایت کشوری در شمال نیوز و برخی دیگر از رسانه های استان ، که از آن به عنوان کارت زرد به 4 استاندار تعبیر شده است ، استانداری مازندران در اقدامی غیر قابل دفاع به جای تکذیب خبر، از رسانه های منتشر کننده شکایت کرد .

شکایت استاندار مازندران در حالی صورت پذیرفت که رسانه های استان همواره در دوره نزدیک به یکساله مدیریت ربیع فلاح در مازندران و علی رغم ضعف مدیریتی از وی حمایت کردند .

عباس رمدانی ، مدیر مسئول شمال نیوز با تایید این خبر گفت : در شرایطی که رسانه های استان از هم اکنون خود را برای برگزاری مراسم روز خبرنگار آماده می کنند ، استاندار مازندران در اتفاقی عجیب که در گذشته سابقه نداشته اقدام به طرح شکایت از شمال نیوز و دو سایت خبری دیگر نموده است .

رمدانی درباره چرایی این شکایت اعلام کرد : بر اساس روال همیشگی ، برخی از اخبار بصورت ذکر منبع از خبرگزاری ها و سایت های معتبر کشوری منتشر می شود که خبر مورد نظر نیز یکی از این موارد به شمار می رود .

مدیر پر بازدیدترین سایت خبری شمال کشور افزود :پس از انتشار این خبر هیچ تکذیبیه ای از سوی استانداری مازندران ارسال نشده اما شمال نیوز بر اساس هماهنگی های صورت پذیرفته شده ، ساعتی بعد اقدام به حذف خبر و انتشار تکذیبیه نموده است و در کنار آن ، تکذیبیه وزارت کشور به سایت منبع نیز منتشر شده است .

رئیس انجمن رسانه های مجازی مازندران ، با ابراز تعجب مجدد از اقدام استاندار مازندران افزود : متاسفانه استاندار پاسخ مناسبی به تعامل رسانه ها با وی و تیم همراهش را نداد و بدون تردید این شکایت در حافظه تاریخی رسانه ها خواهد ماند و به نظر می رسد برخی با طرح این شکایت قصد محدود کردن و کنترل رسانه ها را دارند .

گفتنی است شکایت استاندار مازندران در شعبه 3 دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در حال رسیدگی است .

به گزارش خزرخبر،در شهریور 92رئیس جمهور از مشاور خود، "محمدرضا صادق" خواسته بود شکایت دستگاه های دولتی از رسانه ها را به طور ویژه پیگیری کند تا از روزنامه نگارانی که از این بابت تحت پیگرد هستند، رفع اتهام شود.

در حالی که بسیاری از رسانه ها  ، در انتظار رسیدن موعد محاکمه شان به دلیل شکایات پرشمار دولت قبلی بوده اند ، حسن روحانی،رئیس جمهور، دستور داده است ، شکایت های دولتی از رسانه ها پس گرفته شوند.

بر اساس این دستور ، تمام شکایت هایی که دستگاه های دولتی از رسانه ها کرده اند ، در صورتی که طبق قانون قابل بازپس گیری باشند ، منتفی می شوند.

رئیس جمهور از مشاور خود، "محمدرضا صادق" خواسته بود موضوع را به طور ویژه پیگیری کند تا از روزنامه نگاران و رسانه هایی که از این بابت تحت پیگرد هستند، رفع اتهام شود.

همچنین به دستور رئیس جمهور ، شکایت از رسانه ها در دولت تدبیر و امید نظام مند و بسیار محدود به موارد خاص می شود تا روزنامه نگاران همانند دوره پیش ، مدام مورد شکایت های دولتی قرار نگیرند.

با توجه به دستور ویژه رییس جمهور و این موضوع که خبر منتشر شده توسط سایت هایی که از آنها توسط استانداری مازندران شکایت شده مصداق موارد خاص نمی باشد جای تعجب دارد که استانداری اقدام به شکایت نموده است.

با توجه به فرا رسیدن روز خبرنگار ،امیدواریم این موضوع هر چه زودتر به خوبی به پایان برسد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :