آخرین عناوین

شنبه 27 آبان 1396-10:24 کد خبر:47843

به حکومت بنرها در بابلسر پایان دهید:

بابلسر شهری در قُرق بنرهای تبلیغاتی

متاسفانه در سال‌های اخیر، شهر بابلسر به شهری تبدیل شده است که در قُرق بنرهای تبلیغاتی است، بنرهایی که بدون توجه به چهره شهر، محلی برای کسب درآمد شده است.


به گزارش خزرخبر به نقل از مشهدسر، نازیبایی‌ها یا به بیان فنی‌تر زوائد بصری و آلودگی‌های تصویری، یکی از مشکلات امروزه مردم در شهرهای بسیاری از جمله بابلسر است.

به نظر می‌رسد این امر مهم نیز همچون سایر امور یا از دید مسئولان نامتخصص شهری پنهان مانده است و یا عامدانه توجهی به آن نمی‌شود،مسئولانی که هر کدام در ادوار مختلف، داعیه‌دار مدیریت شهری هستند.

متاسفانه شاهد هستیم در سال‌های اخیر، شهر بابلسر به شهری تبدیل شده است که در قُرُق بنرهای تبلیغاتی است، بنرهایی که بدون توجه به چهره شهر، محلی برای کسب درآمد شده است.

اخیراً نهادهای بسیاری فضای پیاده‌رو مقابل ساختمان خود را به جزئی از مایملکشان درآورده و اقدام به نصب بنر در سرتا سر سال می‌کنند فارغ از اینکه به بهانه تبلیغ، اطلاع‌رسانی و یا تبریک؛ نباید چهره بصری شهرستان آشفته، ناموزون و خدشه‌دار کرد.

بیشترین ناهمگونی و ایجاد نمای نامطلوب در میادین شهر بابلسر به ویژه میدان اصلی شهر یعنی شهربانی دیده می‌شود، نمایی نامطلوب از بنرها و تابلوهای قد و نیم قد.

توجه به زیباسازی فضای شهری و ایجاد هماهنگی برای ارتقای سیمای بصری شهر با تصویب قانونی در جلسات شورای شهر و اجرای آن از سوی شهرداری و الزام به نصب تابلو‌های یک رنگ و یکدست و یک اندازه، اجرای طرح‌های خلاقانه و پایدار با توجه به اوضاع جوی منطقه و در نظر گرفتن طرح‌هایی که در مدت کوتاه بارش باران و رطوبت هوا آن را از بین نبرد، می‌تواند تا حد زیادی از آشفتگی سیمای بابلسر بکاهد.

اما متاسفانه حضور افراد غیرمتخصص در صدر مدیریت شهری شهرستان بابلسر، سبب شده، زوائد فیزیکی و نازیبایی‌های بصری، نمای شهری را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

مدیران شهری می‌توانند با بهره‌گیری از حس طبیعی زیبایی شهر بابلسر و ایجاد جذابیت‌های بصری در نما و منظر شهری متناسب با هویت و فرهنگ شهرستان و مشورت با نخبگان و متخصصان امر به ایجاد فضایی مطلوب و چشم‌نواز از سیمای شهری نائل آیند.

امیدواریم با پایان دادن به حکومت بنرهای رنگارنگ در سطح شهر بابلسر، شاهد حذف زوائد فیزیکی ناهمگون و آلودگی‌های بصری از چهره شهر باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :