آخرین عناوین

سه شنبه 30 آبان 1396-8:40 کد خبر:47890

شهردار چالوس خبر داد:

معابرعمومی متعلق به همه مردم بوده و نصب هر گونه دکه در آن ممنوع می باشد

شهردار جدید چالوس گفت:وجود دکه در سطح معابر عمومی ممنوع بوده و حتی اگر قراردادی در این خصوص وجود داشته باشد غیرقانونی است و معابر متعلق به همه مردم شهر است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، شهردار جدید چالوس که در مراسم معارفه خود ارتقاء خدمات شهری را یکی از مهمترین اهداف و برنامه های خود در این شهر عنوان کرده بود، در اولین گام نسبت به اجرای این طرح اقدام نمود.

وی در راستای اجرای این طرح، و جمع آوری دکه ها و کیوسکهای مطبوعاتی شهردار چالوس جمع آوری دکه ها و کیوسکهای واقع در معابر شهری را از برنامه های این طرح برشمرد و گفت: در طرح ارتقاء خدمات شهری، کلیه دکه های سطح شهر باید جمع آوری شوند.

جعفر ردایی با بیان اینکه وجود دکه در سطح معابر عمومی ممنوع بوده و حتی اگر  قراردادی در این خصوص وجود داشته باشد غیرقانونی است اظهار داشت: اساسا معابر متعلق به همه مردم شهر بوده و شهرداری تنها به عنوان متولی حفظ و نگهداری آن نمی تواند این فضا را به اشخاص اجاره دهد، بنابراین هیچ حق قانونی برای این دکه ها وجود ندارد.

وی همچنین در رابطه با کیوسکهای مطبوعاتی و محصولات فرهنگی نیز گفت: متاسفانه 6 کیوسک مطبوعاتی و محصولات فرهنگی شهر، به محل فروش دخانیات و سایر مواد و اقلام غذایی تبدیل شدند.

شهرداری در جلسه مشترک به آنها اعلام نموده دکه های موجود قدیمی فرسوده و کریه المنظر بوده و بایستی نوسازی شده و در مکان های مناسب که توسط شهرداری جانمایی می شود نصب گردد، به مدت 10 روز نیز به آنها فرصت داده شد تا بر اساس استانداردهای شهرداری اقدام کنند،در غیر اینصورت شهرداری با اختصاص واحدهایی برای عرضه محصولات فرهنگی این کیوسک ها را جمع آوری خواهد کرد.

ردایی ادامه داد: تعداد سه کیوسک اطلاع رسانی توریست که در راستای جایگزین تابلو بدستان اجاره ویلاها فعالیت دارند و الزاما کار اطلاع رسانی به مسافران و توریستها را انجام می دهند، فعلا در مکان های خود مستقر خواهند بود.

وی همچنین با بیان اینکه طرح جمع آوری احشام در حال اجراست تصریح کرد: از دامداران می خواهیم در این خصوص همکاری لازم را با شهرداری داشته و از رها کردن احشام خود در سطح شهر خودداری نمایند،در صورتی که این کار بیش از یک بار تکرار شود طبق تعهدی که از آنها گرفته می شود، شهرداری برخورد قانونی خواهد کرد،ضمن اینکه جمع آوری سگهای بلاصاحب هم در حال اجرا بوده و یکی از اقدامات شهرداری در این رابطه ایجاد مکانی در ایستگاه اول مرکز زباله جهت عقیم سازی و نگهداری از آنها می باشد.

شهردار چالوس همچنین از برخورد با افرادی که نخاله های ساختمانی را در سطح شهر، ساحل و حاشیه رودخانه رها می کنند خبرداد و گفت: ایستگاه اول مرکز زباله بعنوان محل دفن نخاله ها تعیین گردید،در صورتی که مشاهده شود در سطح شهر، ساحل و حاشیه رودخانه توسط افراد نخاله و زباله ریخته شود، با هماهنگی دادستان محترم شهرستان با افراد متخلف برخورد بعمل می آید.

ردایی در پایان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء خدمات شهری، جمع آوری تابلوهای غیرمجاز و رفع سد معبر نیز با جدیت به اجرا در می آیند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :