آخرین عناوین

سه شنبه 30 آبان 1396-9:42 کد خبر:47893

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد:

کارگران امنیت شغلی خوبی ندارند/لزوم تعامل بین کارگر، کارفرما و دولت

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه قانون کار یک قانون حمایتی است گفت: امنیت شغلی کارگران در حال حاضر وضعیت بدتری پیدا کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، کامران اصغری در مراسم گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران که در سالن الغدیر سپاه کربلای استان برگزار شد اظهار کرد: ما وظیفه داریم از کارگران و بازنشستگان و حوزه کارگری حمایت کنیم و برای رویایی با مسائل و مشکلاتی که کارگران را اذیت می‌کند در کنارشان باشیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: اینکه امنیت شغلی کارگران به مخاطره نیفتد وظیفه ذاتی ما است، و قانون کار و ضوابط و بخش نامه‌ها از سخنان حکیمانه رهبر فقید انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه از قانون برداشت‌های متفاوتی می‌توانیم داشته باشیم خاطرنشان کرد: کارگر، کارفرما و دولت مسائل و مشکلات را با هم اصلاح می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه امنیت شغلی کارگران در حال حاضر وضعیت بدتری پیدا کرده است بیان کرد: قانون کار یک قانون حمایتی است، مسائل و مشکلات باید عاقلانه و حکیمانه بررسی و رسیدگی شود.

اصغری با اشاره به اینکه اشتباه برداشت ما از قانون، این نگاه را به ما می‌دهد که قانون بد است یادآور شد: قرارداد کارگر و کارفرما فی‌النفسه بد نیست اما اینکه چگونه اجرا شود برای ما مهم است.

وی ادامه داد: اگر در بحث قرارداد و تسویه حساب مسائلی را می‌بینیم نه اینکه قانون کار مشکل داشته باشد بلکه هنوز بستری برای جلوگیری از سوء‌استفاده فراهم نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه اگر عرضه و تقاضای کار با هم بالانس باشد جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود افزود: ما به دنبال زیرساخت مناسب برای تعامل بین کارگر و کارفرما و دولت هستیم.

این مسئول با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمان درآمد، هزینه است افزود: تامین اجتماعی متعلق به کارگرانش و به کسی دیگر تعلق ندارد.

اصغری در پایان گفت: ما به دنبال استقلال تامین اجتماعی با اجرای صحیح سه جانبه‌گرایی هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :