آخرین عناوین

چهارشنبه 1 آذر 1396-21:41 کد خبر:47922

معاون هواشناسی مازندران هشدار داد:

آغاز نفوذ سامانه سرد بارشی در مازندران/ارتفاعات استان برفی می‌شود

موج بارشی شدید باران که از شهرهای غربی مازندران وارد استان شد در حال ورود به شهرهای مرکزی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،احمد اسدی اظهار داشت: روز گذشته شاهد افزایش دمای هوای مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا مربوط به ساری، قائم‌شهر، آمل و پل‌سفید با 27 درجه و کمینه دمای هوا نیز مربوط به بلده با 7 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی بیان کرد: امروز کماکان شاهد هوای آفتابی و جوی پایدار و وزش باد گرم در ارتفاعات مازندران هستیم و همچنین حداکثر دمای هوا نسبت به روز گذشته کمی گرم‌تر می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از امشب به‌دلیل استقرار و تقویت جریانات شمالی و همچنین عبور متناوب امواج ناپایدار تراز میانی جو به‌ تدریج از سمت غرب استان رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد آغاز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه انتظار داریم طی این مدت به‌تناوب شاهد بارش‌های رگباری، وزش باد (شدید و موقتی) و روند کاهشی دمای هوا باشیم، افزود: طی این مدت شاهد مواج شدن دریا، کاهش محسوس دما (در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین 6 تا 12 و در ارتفاعات تا 15 درجه کاهش) و بارش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

اسدی یادآور شد: طی این مدت آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌‏ها و اختلال در تردد جاده‌‏های کوهستانی به‌دلیل بارش برف دور از انتظار نیست.

وی در پایان گفت: دریای مازندران از امشب به‌تدریج به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

براساس گزارشهای رسیده، موج بارشی شدید باران که از شهرهای غربی مازندران وارد استان شد در حال ورود به شهرهای مرکزی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :