آخرین عناوین

پنجشنبه 2 آذر 1396-8:41 کد خبر:47930

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر اعلام کرد:

تکذیب اصابت گلوله به شکارچی توسط محیط‌بانان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر با تایید مصدومیت یک شکارچی متخلف،گفت: صدمه دیدن این فرد بر اثر اصابت گلوله، از سوی محیط‌بانان تکذیب شده است و منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،زمان رضا احمدی درباره حادثه تیراندازی به یکی از متخلفان شکار در میانکاله اظهار کرد: مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله و محیط‌بانان حاضر در منطقه در حین عملیات گشت‌زنی متوجه یک متخلف شکار شدند و از او خواستند که بایستد.

وی افزود: این متخلف یک قطعه بوتیمار از خانواده حواصیل‌ها را شکار کرده بود، به دستور ایست محیط‌بانان نیز توجه نکرد و پا به فرار گذاشت، براساس اعلام اولیه در حین تعقیب و گریز سرمحیط‌بان میانکاله با شلیک هوایی قصد توقف این فرد به نام علی - گ را داشت اما او در حین فرار زمین خورد و یک شئ تیز منجر به مصدومیت او در ناحیه ران پای چپ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: فرد مصدوم با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) بهشهر منتقل شد و وضعیت عمومی او مساعد است و مشکل خاصی ندارد.

رضا احمدی درباره اینکه گفته می‌شود سرمحیط‌بان مستقر در میانکاله اقدام به شلیک کرده و گلوله به پای شکارچی اصابت کرده است، گفت: مصدومیت شکارچی را تایید می‌کنیم، محیط‌بانان مستقر در میانکاله نیز موضوع اصابت گلوله به پای این فرد را تکذیب کرده‌اند، اما در هر صورت نظر پزشکی قانونی نیز ملاک است و منتظر نتیجه قانونی هستیم.

براساس این گزارش، با خشک شدن 20 درصد از تالاب بین‌المللی میانکاله، ورود متخلفان شکار و صید به پناهگاه حیات وحش میانکاله بیشتر و آسان‌تر شده و این در حالی است که نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای حفاظت از پهنه آبی و خشکی این زیست کره شامل بیش از 68 هزار و 800 هکتار وجود ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :