آخرین عناوین

يکشنبه 5 آذر 1396-17:55 کد خبر:47992

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر داد:

امیرآباد منطقه آزاد اقتصادی تجاری شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیشنهاد نماینده ساری در مجلس، امیرآباد استان مازندران به منطقه آزاد اقتصادی تجاری تبدیل شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از خانه ملت، اصغرسلیمی در تشریح نشست امروز(یکشنبه 5 آذرماه) کمیسیون شوراها، اظهار داشت: لایحه 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون فرعی بررسی شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این لایحه آمده بود که این چه برون در گلستان، مهران در ایلام، اردبیل، سیستان در سیستان و بلوچستان، مریوان و بانه در کردستان، جاسک در هرمزگان، بوشهر و قصر شیرین در کرمانشاه به عنوان 8 منطقه آزاد تجاری تبدیل شوند که رای لازم را کسب کرد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد تا منطقه ویژه امیرآباد در استان مازندران به منطقه آزاد اقتصادی تجاری تبدیل شود که مورد تصویب اعضای کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور قرار گرفت.

سلیمی متذکر شد: در این لایحه آمده بود که فسا در استان فارس، ابرکوه و میبد در یزد، زنجان، گچساران در کهگیلویه و بویراحمد، سرو و ارومیه در آذربایجان غربی، خاف و قوچان در خراسان رضوی، خرم آباد در لرستان، تاکستان در قزوین، شاهین شهر در اصفهان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شوند که مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان ایمکه ساوجبلاغ نیز در استان البرز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی دارویی شناخته شد، ادامه داد: در استان یزد علاوه بر شهرستان ابرکوه و میبد، با پیشنهاد آقای صباغیان، بافق نیز به عنوان مناطق ویژه اقتصادی اضافه شد، علاوه بر آن بوکان نیز به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اضافه شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این قانون آمده بود که واردات کالا به صورت مسافری به هر میزان از مناطق یاد شده به سایر مناطق کشور ممنوع است، که این موضوع در کمیسیون رای نیاورد و حذف شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :