آخرین عناوین

سه شنبه 7 آذر 1396-12:1 کد خبر:48017

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست چالوس خبر داد:

معرفی ۴۰ واحد مسکونی و پذیرایی آلوده کننده رودخانه به دادگاه

رئیس اداره حفاظت و محیط زیست چالوس گفت: تاکنون 40 واحد مسکونی و واحد پذیرایی به دلیل آلوده کردن رودخانه توسط فاضلاب به دادگاه معرفی شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایسنا، رئیس اداره حفاظت و محیط زیست چالوس گفت: تاکنون 40 واحد مسکونی و واحد پذیرایی به دلیل آلوده کردن رودخانه توسط فاضلاب به دادگاه معرفی شدند.

ابوالقاسم محمد پور در خصوص آخرین وضعیت کشتارگاه شهر چالوس اظهار کرد: این شهر که تنها دارای یک کشتارگاه است و مشکل زیست محیطی داشت  اما با پیگیری های انجام شده خوشبختانه  به سمت و سوی خوبی در حال حرکت است.

وی افزود: این کشتارگاه در گذشته به عدم رعایت موازین بهداشتی در بخش فاضلاب تا پلمپ شدن پیش رفت اما در حال حاضر طی جلسات متعدد و قرارداد با یک شرکت خصوصی بخشی از سیستم فاضلاب در حال اجرا است و اگر به همین منوال پیش رود به مرحله تکمیلی و اجرایی می رسد.

رییس اداره حفاظت و محیط زیست چالوس تصریح کرد: مشکلات کشتارگاه در این حوزه زیاد بود و مهلت هایی از سوی دادستان به مدیریت و شرکت خصوصی داده شد که در حال اجرا است و بزودی مشکل برطرف می شود.

محمد پور در مورد مهم ترین چالش های زیست محیطی چالوس گفت: این شهرستان  به لحاظ اینکه کارخانجات صنعتی زیادی ندارد به همان نسبت آلودگی صنعتی زیادی نیز ندارد.

وی اضافه کرد: تنها چند کارخانه شن و ماسه که در مسیر رودخانه قرار دارند که متاسفانه اخلاق زیست محیطی را رعایت نمی کنند و آلودگی هایی در این خصوص وجود دارد که بارها تذکر داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر کارخانجات چالوس در رده های پایین بوده در شهرک صنعتی مرزن آباد مستقر هستند، افزود: این کارخانجات نیز آلودگی فاضلاب و هوا ندارند و جزو صنایع پاک محسوب می شوند.

محمدپور بیشترین آلودگی در شهرستان چالوس را در بخش فاضلاب خانگی عنوان کرد و یادآور شد: این آلودگی شامل حجم بالایی است که از شهر مرزن آباد شروع و تا چالوس و هچیرود ادامه دارد.

وی آلودگی های ناشی از فاضلاب انسانی را به عنوان یکی از مهم ترین معضلات برشمرد و گفت: مردم  سیستم مناسب تصفیه را به علت هزینه بالایی که دارد اجرا نمی کنند و به صورت چاه جذبی استفاده می کنند که این چاه ها با توجه به آلودگی که دارد آب های سطحی و زیرزمینی را تهدید می کند.

رییس اداره حفاظت و محیط زیست چالوس افزود: بنا بر برنامه ریزی که در شورای حفظ بیت المال و کارگروه بهداشتی شهرستان انجام شد با همکاری شهرداری و شورای شهر، شبکه بهداشت و دادستانی از مراکز آلوده بازدید می شود و در مرحله اول اخطار و بعد از اخطار در جهت رفع آلودگی اقدام می شود و اگر تمکین نکردند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

محمدپور گفت: در حال حاضر محیط زیست در این مورد ورود پیدا کرده است و حدود ۴۰ واحد مسکونی و واحد رستوران های بین راهی را به علت عدم موازین زیست محیطی و ورود فاضلاب به رودخانه به دادگاه ها معرفی کرده است که در سیر مراحل قانونی قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :