آخرین عناوین

جمعه 10 آذر 1396-11:10 کد خبر:48067

رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر خبر داد:

بابلسر فاقد بیمارستان جنرال دولتی است

رئیس شبکه بهداشت بابلسر با اشاره به محرومیت این شهرستان در حوزه سلامت گفت: بابلسر فاقد بیمارستان جنرال دولتی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، محسن نبی‌زاده، شامگاه پنج‌شنبه، در نخستین مجمع شهرستانی سلامت بابلسر، با بیان اینکه بابلسر شهرستانی محروم در حوزه سلامت است، اظهار کرد: پس از جدایی شهرستان بابلسر از بابل در سال ۶۹، تنها دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان احداث و ۵۷درصد از مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت استیجاری بودند تا اینکه بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت شهرستان رقم خورد.

وی با اعلام اینکه با شروع به کار دولت تدبیر و امید، کمک خیران و حمایت وزیر بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان، صد در صد ملکی شده است، افزود: چهار مرکز جامع سلامت نیز احداث و به بهره‌برداری رسید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بابلسر با بیان اینکه در این مدت، ۱۱خانه بهداشت احداث، تجهیز و به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر، ۴۵ خانه بهداشت شهرستان ملکی و با تجهیزات کامل در حال خدمت‌رسانی هستند و تعامل موجب شده تا تمامی ادارات و سازمان‌ها در بحث فنی به ما کمک کنند.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته یازده کارگروه سلامت با ۶۸مصوبه که ۶۴مصوبه اجرایی شد، تشکیل گردید، اظهار کرد: در هفت ماهه امسال نیز هفت جلسه کارگروه سلامت با ۴۹مصوبه که ۴۲مصوبه اجرایی شد، تشکیل گردید و این جز با تعامل و همکاری دستگاه‌ها صورت نمی‌گرفت.

وی با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات انجام شده اما شهرستان بابلسر محروم و فاقد بیمارستان جنرال دولتی است، عنوان کرد: مراکز بهداشتی درمانی ما زمانی کامل می‌شود که کلینیک ویژه که تا کنون ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، با همکاری هم احداث و به بهره‌برداری برسد.

رئیس بهداشت و درمان بابلسر با اشاره به اینکه ۴۰ پزشک خانواده، ۲۲پزشک در حوزه شهری و ۱۸پزشک در محدوده روستایی در کل شهرستان در حال خدمات‌دهی هستند، گفت: همچنین ۳۸مراقب سلامت و ماما در شهرستان فعالیت دارند.

نبی‌زاده با بیان اینکه هفت هزار ۷۰۰  نفر بیمار دیابت توسط پزشکان خانواده در سطح شهرستان شناسایی شدند، اظهار کرد: بیش از ۱۵درصد جمعیت بالای ۳۰ سال، معادل ۱۱هزار و ۹۵۰ نفر، دچار بیماری فشارخون بوده و توسط پزشکان خانواده شناسایی و تحت مراقبت هستند.

وی در رابطه با کلینیک ویژه که در حال حاضر توسط شورای شهر بابلسر به صورت استیجاری در حال خدمات‌دهی است، افزود: در این کلینیک، روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار ویزیت می‌شوند و جوابگوی بیماران نبوده و ساختمان کلینیک ویژه که در زمینی معادل یک هزار ۳۶۲ متر مربع در حال احداث است باید هر چه زودتر به بهره ‌برداری برسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :