آخرین عناوین

شنبه 11 آذر 1396-20:59 کد خبر:48098

پررنگی حواشی نخستین نشست رسانه‌ای شورای شهر فریدونکنار با اصحاب رسانه:

از سوژه شدن خوشتیپی شهردار فریدونکنار تا بگومگوهای رو در روی برخی اعضای شورای شهر

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد نخستین جلسه شورای شهر فریدونکنار با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که حواشی بسیار فراوانی داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بصیرنیوز، نخستین جلسه شورای شهر فریدونکنار با اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که حواشی بسیار فراوانی داشت و این امر را می‌توانستیم در همان بدو ورودمان به جلسه به عینه ببینیم.

ترتیب چیدمان اعضای شورای شهر در کنار یکدیگر نشان از این امر داشت که چه جریان‌هایی در تقابل با یکدیگر قرار دارند و چه چریان‌هایی با یکدیگر همسو هستند.

کدخدا منشی سرهنگ شیاری رئیس شورای شهر در ابتدای جلسه گویی خبر از عمق فاصله دل‌های برخی اعضای شورای شهر با یکدیگر را داشت و شیاری در همان ابتدای کار به دنبال به دست گرفتن اوضاع جلسه شد تا دو قطبی بودن و انشقاق اعضای شورای شهر با یکدیگر در همان ابتدای کار آن هم در برابر رسانه‌ها نمایان نشود.

خبرنگاران حاضر در جلسه نیز گویی آمده بودند تا چرایی این فاصله میان اعضای شورای شهر را از نزدیک لمس کنند و برخی نیز انگار از برخی از اعضای شورای شهر گله‌های فراوانی داشتند.

جایگاه بخشی شهردار فریدونکنار نیز که به نظر می‌رسد تا به این لحظه شناخت مناسبی از اعضای شورا پیدا کرده در نوع خود جالب توجه بود و شاید به نظر برسد این نوع چیدمان حرف‌های فراوانی در خود داشت.

جلسه با پرسش و سوالات مختلف خبرنگاران ادامه یافت و در این میان برخی از خبرنگاران به صورت شخصی از اعضای شورای شهر و برخی دیگر به صورت کلی مسائلی را مطرح کردند.

نکته جالب توجه شوخی دو خبرنگار با حمید بخشی شهردار فریدونکنار بود که وی را خوشتیپ نامیدند هرچند در انتهای جلسه مهدی باقرزاده از خبرنگاران خواست دقت بیشتری بکنند چرا که مهندس محمدی نیز در جلسه حضور دارد.

پرسش‌های مختلفی از عدم توجه به ساحل و گردشگری، پارک‌های شهری، میدان‌ها، دریافت سود از سوی شورای شهر تا مباحث داغ کمیسیونی یا شورایی شدن موضوع‌های مختلف شورا در این جلسه مطرح شد که بابکی سخنگوی شورا در ابتدا به سوالات کلی پاسخ‌های کلی داد و سپس اعضای شورا تک تک به پرسش‌های مربوط به خود پاسخ دادند.

نکته جالب توجه در خصوص پاسخ دادن اعضای شورای شهر به سوالات نحوه پاسخگویی سیدجواد قاسمی بود، صرف نظر به آنچه که به صورت مستند یا غیر مستند از سوی این عضو شورای شهر بیان شد و قابلیت پیگیری و بررسی نیز دارد صدای بلند وی بود که گویی در حال مجاب کردن خبرنگاران و دیگر اعضای شورا بود که با تعجب برخی از خبرنگاران همراه شد، هر چند وی در پایان با این جمله که «اگر صدایم بلند شد شدیدا معذرت می‌خواهم» عذر خواهی کرد.

قاسمی در پاسخ به سوالات مربوط به خود چند نکته نیز مطرح کرد که اعتراض نازبانو عزیزی کناری و مهدی باقرزاده فریدونی را به همراه داشت، در این لحظه هر دوی آنها خواهان در اختیار گرفتن زمانی برای پاسخگویی شدند اما بابکی که تریبون برنامه امروز را در اختیار داشت مانع از این کار شد و قاسمی نیز گفت«به اندازه صحبت‌های این دو فرد باید به من نیز زمان داده شود» که در این لحظه کار از گرفتن اجازه نیز گذشت و عزیزی با صدای بلند مسائل مطرح شده توسط قاسمی را رد و به بیان نظرات خود پرداخت.

نکته جالب و قابل تامل دیگر این بود که بابکی در انتقاد باقرزاده به وی که جلسه را به درستی مدیریت نکرد و بر اساس قانون به این عضو شورا تذکری داد، گفت: من نیز قانون را می‌دانم و بلد هستم سخن بگویم و کسی در قرائت قانون مشکلی ندارد.

 

نکته دیگری که در این جلسه جالب به نظر می‌رسید این بود که عزیزی بر حرام بودن سود دریافتی کمیته تقسیط پافشاری می‌کرد اما یکی از اعضای شورای شهر آن را مطابق با قانون دانست!

تیکه‌های برخی اعضای شورای شهر به خبرنگاران نیز در جای خود قابل تامل بود، به نظر می‌رسید برخی از این اعضای شورا با برخی رسانه‌ها به صورت کاملا مهربانانه و با برخی نیز به شدت زاویه‌دار بودند و این امر را می‌شد در پایان این جلسه به خوبی تشخیص داد.

خنده‌های معنادار سیدجواد قاسمی پس از پایان این جلسه نیز تعجب برخی از خبرنگاران و افراد حاضر در این جلسه را برانگیخت، به گفته این افراد گویی قاسمی از یک نبرد سخت پیروز شده و با خنده‌های بلند خود، مارش پیروزی سر داد.

نکته‌ای مهم و قابل بیان دیگر اینکه بابکی در این جلسه گفت «با تیره و تار کردن فضای رسانه ای مردم را اذیت نکنیم» اما سوال اینجا است که منظور از سخنانش آیا خبرنگاران بوده‌اند یا همکارانش، چون آنچه که امروز از دو قطبی بودن شدید شورا دیده شد، نشان می‌دهد که عدم یکپارچگی این اعضا موجب اذیت مردم شده است، چرا که این عدم یکپارچگی موجب کندی مسیر توسعه و تحول می‌شود.

موضوع قابل بیان دیگر اختلاف دو عضو شورای شهر بر مصوبه سازمان بازرسی در خصوص برگزاری جشنواره گوشواره‌های آسمانی بود که موجب شد عزیزی دقایقی در حاشیه برگزاری این جلسه برای صحبت تلفنی از صندلی خود برخیزد.

«سیدجواد در کمیسیون خلاف نمی‌کند» جمله‌ای بود که قاسمی در صحبت‌های خود آن را فریاد زد و از ابوالقاسم فرجی پیشکسوت رسانه‌ای شهرستان خواست، دزدان فریدونکنار را پیدا کند!.

 وی گفت: «عار آن است که میلیون‌ها تومان از شهرداری دزدیده می‌شود»، شاید این سخنان از روی عصبانیت زده شد اما در هر صورت به نظر می‌رسد باید قطعا پیگیری شود چرا که مردم این شهر در شبهه و ضرر قرار گرفته‌اند.

«کارهای ورزشی تو جنبه تبلیغاتی دارد» موضوعی بود که عزیزی در پاسخ به سخنان قاسمی مبنی بر اینکه بر اساس نظر سازمان بازرسی کشور جشنواره گوشواره‌های آسمانی جنبه تبلیغاتی دارد از آن پرده برداشت.

در این میان شیاری که تا به اینجای کار در حال گوش دادن به سخنان طرفین دعوا بود لب به سخن گشود و به دنبال درست کردن فضا شد اما توفیقی به دست نیاورد.

موضوع کمیسیونی یا شورایی شدن نیز به قانون و پیگریی از مراجع بالادستی سپرده شد، قاسمی و بابکی موافقان طرح کمیسیونی شدن و مهدی باقرزاده فریدونی، نازبانو عزیزی کناری و مصطفی شیاری خواستار شورایی شدن هستند.

در پایان این جلسه نیز پیش از گرفتن عکس یادگاری، مهدی باقرزاده فریدونی با بیان اینکه کانال رسمی خود را تعطیل می‌کنم، گفت: امیدوارم سایر همکاران نیز در این زمینه ورود کنند.

در زمان گرفتن عکس یادگاری نیز، تعدادی از عکاسان پشت سر هم عکس‌های یادگاری گرفتند که با طولانی شدن زمان، نازبانو عزیزی خطاب به اعضای شورای شهر فریاد زد«به جای عکس گرفتن بروید کار کنید».

 براساس این گزارش، در حالی نخستین جلسه اعضای شورای شهر فریدونکنار با رسانه برگزار شد که خروجی این جلسه بیش از هر چیز دیگر مشخص شدن عمق فاصله این مسئولان دپارتمان شهری با یکدیگر بود، دقیقا همان چیزی که برای رشد و توسعه یک شهر، آفت محسوب می‌شود.

راه‌اندازی خیابان خط سلامت در ساحل فریدونکنار

بابکی سخنگوی شورای شهر فریدونکنار در این نشست، تصریح کرد: وظیفه شورا بر این بود تا اطلاعات و عملکرد خود را به رسانه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه از تمامی اعضای شورای شهر دعوت شد تا حضور داشته باشند، اظهار کرد: متفاوت‌تر از بقیه شهرهای اطراف با دعوت از حضور تمامی اعضای شورای شهر «ما» را نشان دهیم.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار با تاکید بر اینکه رسانه در این عصر تاثیرگذارترین پدیده است، تصریح کرد: رسانه با دقت نظر عملکرد مسئولان را به مردم انعکاس دهد.

بابکی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با این دوره از شورا همکاری و برای پیشبرد اهداف کمک کرده و از قضاوت‌ها ابتدای مسیر پرهیز کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر در بافت شهرداری تنها در شعارهای انتخاباتی بوده و هیچ مصوبه و قانونی در این زمینه دیده نشده است، گفت: انتظار شورا از شهردار عملکرد مناسب است.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار در پاسخ به سوالات خبرنگاران، با اشاره به اینکه در گردشگری در ساحل طرح‌های متفاوت دیده شده است، گفت: خیابان خط سلامت در ساحل فریدونکنار راه‌اندازی می‌شود.

بابکی با بیان اینکه خط سلامت ساحلی یک پروژه مهم برای تبدیل شدن این شهر، به منطقه نمونه گردشگری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در موضوع کمربندی فریدونکنار نیز نماینده مجلس نگاه ویژه ای به حوزه نمایندگی خود دارد و در حال نگاه عادلانه است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کمربندی فریدونکنار نیازمند حوصله بیشتری از سوی شهروندان است.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار با اشاره به اینکه طرح جامع شهری ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی برای شهر را پیگیری می‌کنیم و در تمامی زمینه‌ها به صورت میدانی وارد می‌شویم.

بابکی در خصوص بدهی‌هایی که ادارات شهرستان به شهرداری دارند نیز گفت: شهرداری نیز برای وصول مطالبات خود برنامه‌هایی دارند.

وی با بیان اینکه باید چرخ به گل نشسته برخی از ادارات را باید به چرخش درآورد، اظهار کرد: اگر ادارات همراه با مردم حرکت نکنند با آنها به شیوه‌ای دیگر برخورد می‌شود.

بابکی با تاکید بر اینکه به انبوه‌سازان نگاه ویژه‌ای می‌شود، تصریح کرد: ساماندهی زمین‌های بدون استفاده در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در زیرساخت شهری کمی مشکل وجود دارد، گفت: شواری دوره پنجم تمامی عملکرد خود را در اتاق شیشه‌ای انجام می‌دهد و هر خبرنگاری می تواند در جلسه رسمی شورا حضور داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار با اشاره به اینکه کمیسیونی شدن امور در شورای شهر فریدونکنار باید بررسی شود، اظهار کرد: این موضوع در قانون هم دیده شده و هیچ تصمیم واحدی در این زمینه گرفته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها موضوعات را به گونه‌ای به مردم اطلاع دهند که موجب پیشرفت مجموعه شهری شود، اظهار کرد: همچنان هیج دستوری برای جذب نیرو برای شورای شهر نیامده است.

دوقطبی شدن شورا نادرست است

مصطفی شیاری کناری اظهار کرد: در دوره گذشته شهردار وقت فریدونکنار با مصوبات شورای شهر بودجه ۲٫۵ درصد را در اختیار شورا با حساب جداگانه قرار داد و اعضای شورا هزینه می‌کردند اما با قانون مغایرت داشت و بازرسی مانع از این کار شد و پایان دوره مابقی این پول به حساب شهرداری برگشت.

وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد تومان در ماه هزینه جاری و حقوق پرسنل می‌شود، تصریح کرد: با این مبلغ، شهرداری در کارهای عمرانی موفقیتی به دست نمی‌آورد.

رئیس شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه فریدونکنار همچنان در بافت سنتی باقی مانده است، خاطرنشان کرد: برای منطقه فیروزآباد امکانات مناسبی در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

شیاری با اشاره به اینکه درب شورا بر روی ارباب رجوع باز است، تصریح کرد: به دنبال پیگیری موضوع‌هایی هستیم که تا به امروز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر نظارتی است و دستوری نیست، خاطرنشان کرد: روابط میان شورا و شهرداری بر اساس تعامل است.

رئیس شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه نکات مطرح شده درباره دوقطبی شدن شورا نادرست است، گفت: همدلی، تفاهم و برادری مهم‌تر از هر عامل دیگری است.

شیاری با اشاره به اینکه اختلاف در شورا طبیعی است، اظهار کرد: اگر در این شورا نتوانستیم مصوبه با ۵ رای به دست آوریم، ۳ رای نیز وجاهت قانونی دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر را باید با توانش سنجید، خاطرنشان کرد: شورا باید سالم، صادق و راستگو با مردم باشد.

دریافت سود عوارض از سوی کمیسیون تقسیط حرام است

سیده نازبانو عزیزی‌کناری اظهار کرد: در کمیسیون تقسیط عوارض باید بر اساس قانون به صورت ۳۶ قسط از مردم دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه در دوره چهارم شورا برای جلوگیری از دریافت سود از شهروندان فریدونکناری تلاش شد اما به نتیجه نرسید، تصریح کرد: ریافت این سود از مردم حرام بوده است.

این عضو شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه از طریق مسئولان استانی و کشوری این امر پیگیری شد، خاطرنشان کرد: در این دوره شورا مجددا پیشنهاد داده شد که این سود گرفته شود اما این امر در دوره پنجم صورت نمی‌گیرد.

عزیزی با اشاره به اینکه تکریم و تجلیل از دختران نمونه شهر تداوم می‌یابد، تاکید کرد: یکی از اهداف شورای شهر فریدونکنار فعالیت بیشتر در زمینه فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در تمامی زمینه‌ها قلم بزنند تا آگاهی بدهند، اظهار کرد: برخی رسانه‌ها نه تنها واقعیت‌ها را بیان نمی‌کنند بلکه برای مردم را نیز نگران می‌کنند.

با سابقه‌ترین عضو شورای شهر فریدونکنار تاکید کرد: به دلیل موقعیت آب و هوایی در ۶ ماه دوم بسیاری از پروژه ها کمتر انجام می‌شود و باید فرصت داد تا نتیجه کار را دید.

نبود حمل و نقل درست و پارکینگ مناسب موجب عدم رونق اقتصادی در فریدونکنار

مهدی باقرزاده فریدونی اظهار کرد: شورای شهر فریدونکنار در آغاز یک فعالیت ۴ ساله قرار دارد و رسانه ها کمک حال بزرگی برای شورا هستند.

وی با بیان اینکه شورای شهر نماینده تمامی گروه‌های مردمی است، تصریح کرد: بازار فریدونکنار از گذشته قطب اقتصادی منطقه بوده است و باید با سیاست‌گذاری درست در بخش بازار رونق ایجاد کرد.

نائب رئیس شورای شهر فریدونکنار خاطرنشان کرد: نبود حمل و نقل درست و پارکینگ مناسب موجب عدم رونق اقتصادی در این شهر شده است.

باقرزاده در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره اظهارات وی نسبت به شنبه بازار این شهر، اظهار کرد: ۱۶ سال از عمر این شنبه بازار می‌گذرد اما کمتر از ۶ جلسه تخصصی در این زمینه برگزار نشد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای رفع مشکل شنبه بازار، ساماندهی آن است، گفت: اگر این بازار به پشت بازار روز انتقال دهیم رقابت ایجاد می‌شود و با افزایش رقابت، کیفیت رشد می‌یابد.

نائب رئیس شورای شهر فریدونکنار با اشاره به اینکه با افزایش کیفیت نظارت و کنترل افزایش می‌یابد، اظهار کرد: منطقه گردشگری فریدونکنار با این شرایط بهتر می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :