آخرین عناوین

يکشنبه 12 آذر 1396-8:45 کد خبر:48102

در نهمین جلسه شورای شهر عنوان شد

شورای شهر صرفا شورای شهرداری نیست/مدیران ادارات برای شورا ارزش قائل شوند

نائب رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه شورای شهر صرفا شورای شهرداری نیست، گفت: مدیریت شهری در همه دنیا یکپارچه است اما شهردار و شورا هیچ اختیاری ندارند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نهمین جلسه شورای شهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران، مدیران برق مناطق جنوب و شمال ساری و اصحاب رسانه شنبه ‌شب تشکیل شده است.

جلسه این شورا با تاخیر آغاز شد و در ابتدا نامه‌ها و درخواست‌های مردم خوانده شد و اعضای شورا به نامه یک موسسه مراقبت از معلولان رای دادند که در یکی از این نامه‌ها به کمک مالی 20 میلیون تومانی مرکز مراقب معلولان میاندرود رای مثبت داده شده است.

علیجان شمشیربند عضو شورای شهر ساری در این جلسه گفت: بسیار از روستائیان بارهای فصلی خود را برای فروش به بازار می‌آورند سعی شود به آنها فشار نیاید و جلوی فروش  بارهایشان را نگیرند.

در ادامه جلسه قاسم قاسمی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز در عدم حضور مدیران ادارات در شورای شهر اعتراض کرد، گفت: مدیران خدمتگزار در شورا باید حضور پیدا کنند این جلسه بدون حضور مدیران دستگاه‌ها در شورای شهر ارزش ندارد برای صحبت کردن در مورد این ادارات رسانه‌ها هستند و سخنان‌مان را به رسانه می‌گوییم.

رئیس کمیسیون طرح و برنامه شورای شهر ساری اشاره به اینکه ادارات باید برای جایگاه شورا ارزش قائل شوند، افزود: مدیران باید به جلسات شورا بیایند، چرا استاندار در مراسم معارفه‌اش اعضای شورا را دعوت نکردند؟

وی  تصریح کرد:مجموع رای شورا 300 هزار نفر است و شورا برای مردم تصمیم می‌گیرند مردم به دفتر اعضای شورا می‌آیند و از حل نشدن مشکلات‌شان گلایه می‌کنند و ایراد می‌گیرند.

به دلیل حاضر نشدن مدیران برق تا آن لحظه جلسه قاسمی قصد ترک جلسه را داشت که مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان وارد جلسه شدند و جلسه بدون حضور فرامرز نقیبی و اسفندیار عشوری اعضای شورای شهر ساری به کار خود ادامه داد.

رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در الگوی مصرف انرژی با توجه به اقلیم مازندران باید به سمت منابع بادی، خورشیدی برود.

سیدمسعود مدینه با بیان اینکه در تغییر الگوی مصرف انرژی شهر ساری پایلوت باشد، افزود: تولید برق به سمت انرژی بادی و خورشیدی برود چون منابع فسیلی روزی به پایان می‌رسد و باید شاهد تغییر الگوی تولید برق در مازندران باشیم.

وی با بیان اینکه طرح به سامان در تمامی مدارس کشور باید پیاده شود، خاطرنشان کرد: در مدارس باید علاوه بر کسب دانش ضروریات زندگی برای جلوگیری از چالش‌های زندگی در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: روشنایی پارک‌ها، میادین، پل‌ها به عهده شهرداری است و روشنایی معابر یک بحث امنیتی است و اداره برق باید به طور جدی پیگیر آن باشد.

مدینه با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری 29 میلیارد تومان جابه‌جایی تیر برق داشته است، گفت: به دلیل تعریض خیابان‌ها و عقب‌نشینی‌ها تیرهای برق وسط خیابان می‌ماند که بسیار خطرناک است که شهرداری‌ها ایمن‌سازی در این حوزه ورود پیدا می‌کند.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه شاخه‌زنی در معابر موجب عدم تقارن در شهر می‌شود، خاطرنشان کرد: درختان قدیمی اعتبار و نشان از جاافتادگی یک شهر هستند و باید کمیسیون ویژه هماهنگی برای شاخه‌زنی انجام شود.

وی با بیان اینکه اداره برق باید برنامه یک‌ساله خود را به شهرداری تحویل دهد، یادآور شد:شهرداری یک خیابان را آسفالت و اداره برق حفاری می‌کند و باید جلوی این موازی‌کاری‌ها گرفته شود.

مدینه  تصریح کرد: بعد از گذشت چهار ماه که تابلوی تبلیغات در حال نصب است کارگروه زیباسازی هنوز برگزار نشده است برگزاری کارگروه زیباسازی اقدام شود.

علی‌اکبر زلیکانی دیگر عضو شورای شهر ساری در ادامه اظهار کرد: از دستگاه‌های خدمت‌رسان آب، برق، گاز شاهد برنامه مدون نیستیم و حق مردم است که دستگاه‌های خدمت‌رسان برنامه ارائه دهند و در محدوده شهری به دلیل عدم هماهنگی تحمیل هزینه گزاف بیت‌المال  می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر، صرفا شورای شهرداری نیست، افزود: به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری موارد و مصادیق ناهماهنگی زیادی وجود دارد و لایحه آن دست به دست شده اما تا به حال نتیجه‌ای حاصل نشده است و دولت شوراها به عنوان نهاد برخواسته از مردم هووی خود می‌داند و مدیریت شهری در همه دنیا یکپارچه است اما شهردار و شورا هیچ اختیاری ندارند.

نائب رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد: با تعریض معابر و استقرار تیر برق جابه‌جایی آن انجام نمی‌شود و یا در درازمدت جابه‌جا می‌شود و شهرداری تیر برق را جابه‌جا می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری باید حق و حقوق خود را از این دستگاه بگیرد، عنوان کرد: برای جابه‌جایی تیربرق و خاموشی حین عملیات یک میلیون تومان به شرکت برق پرداخت کند و تیرهای برق‌های قدیمی را به اداره برق پس بدهند اداره برق  از شهرداری باج می‌گیرد.

زلیکانی بیان کرد: شرکت توزیع برق باید ترانس برق را رایگان به مردم بدهد و اما متقاضی باید برای گرفتن ترانس رایگان برق دو سال در نوبت باشد و متقاضی مجبور به خرید ترانس  در بازار آزاد می‌شوند.

نائب رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد: در بارندگی اخیر که زیرگذرها دچار آبگرفتگی شدید شدند پمپ‌ها به دلیل نداشتن برق پمپ‌ها خاموش شدند.

وی به کانکس تپش (تفکیک پسماند شهری ) اشاره کرد و گفت: شهرداری ساری ۲۵ میلیارد تومان برای دفع بهداشتی پسماند می‌پردازد با اجرای این پروژه تفکیک از مبدا و میزان زباله‌های که باید دفع شود کم می‌شود به این دلیل که اداره برق همکاری نمی‌کند فرایند کار کند شده است.

وی یادآور شد: مکان ساختمان اداره برق جنوب از نظر اداری خوب نیست و محل مناسبی برای مراجعه نیست و باید به کمک شهرداری جابه‌جا شوند.

نائب رئیس شورای شهر ساری به سرقت برق در سطح شهر اشاره کرد و افزود: یک مسئله ضدفرهنگی وجود دارد آن هم سرقت برق است و شهرداری از طریق سرای تداوم می‌تواند جلوی کار را بگیرد و این یک آسیب جدی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: الگوی مصرف برق باید نهادینه شود و می‌توان این سبک زندگی را توسط ساری تداوم آموزش دهیم.

کوروش یوسفی افزود: بدترین خبر این است که اداره برق اعتبار ندارد در صورتی که اداره برق برای هر کنتور از شهروندان 2 میلیون تومان دریافت می‌کند و مردم در این زمینه آسیب‌پذیر هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از مناطق ما حتی نیاز به روشنایی معابر حوزه اداره برق است و در پایش نیازهای شهری ضعیف عمل می‌کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز گفت: صنعت برق از دید مردم صنعت پردرآمد و پر پول است و از سال ۸۹ که یارانه‌ها هدفمند شد اداره برق تعرض و کاهش شدید داشت.

حسین افضلی با بیان اینکه شرایط صنعت برق واقعا خوب نیست، عنوان کرد: به دلیل شرایط بد به منابع خارجی روی آوردیم.

این مسئول بیان کرد: برق منطقه‌ای برنامه‌محور است تا سال ۱۴۰۳ کل فعالیت‌های انجام شده در قالب کتابچه مشخص شده و اگر سازمانی درخواست کند این کتابچه در اختیارش قرار می‌گیرد.

افضلی با اشاره به اینکه وضعیت ساری خوب است، گفت: پروژه‌هایی در منطقه دودانگه ساری، ساری یک و کمربندی جنوبی برای افزایش ظرفیت برق داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد قطعی برق زیاد است که دلیل قطعی برق در این شهرستان‌ها فقدان نیروگاه مناسب است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان یادآور شد: انرژی آبی مازندران ۷۰۰ مگابایت ظرفیت تولید است و در اطلس باد کشور وضعیت باد مازندران جایر مناسبی نیست و هزینه‌های تولید آن زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: نیروگاه خورشیدی یک مگابایت یک هکتار زمین می‌خواهد ۴۰۰ تومان هزینه می شود ۶۵ تومان بفروشیم و نیروگاه خورشیدی مردم علاقه‌مند باشند ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند اما  استقبال کم است.

این مسئول با بیان اینکه راندمان نیروگاه‌های گازی بالا است، اظهار کرد: در بخش نیروگاه‌های گازی بخش خصوصی ورود پیدا کند این نیروگاه برای مردم اقتصادی و به شهر ساری کمک می‌کند و بسیار دستگاه خوب و کم سر و صدا است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای در کشور به دلیل کیفیت جزو دستگاه‌های نمونه است و از موسسات بین‌المللی جایزه دریافت کردند.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق مازندران نیز اظهار کرد: در زمینه فرهنگی در مدارس آموزش بسیار داده شده است.

محمد مجد افزود: ترانس‌ها را خودمان نسب می‌کنیم و از مردم هیچ هزینه‌ای نمی‌گیریم و امکان ندارد که این ترانس‌ها در بازار خرید و فروش شود.

این مسئول تصریح کرد: اجرای زمینی کابل برق بسیار هزینه بر است در چند قسمت شهر اجرا شد اما در حاشیه شهر امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: زمین برای ساختمان اداره برق جنوب ساری تعبیه شده است.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق به جابه جایی تیربرق اشاره کرد، گفت: جابه جایی تیربرق در شهر به عهده شهرداری و در روستاها بر عهده بنیاد مسکن است و تیربرق های قدیمی صورت جلسه و پس گرفته می‌شود و این یک روال قانونی است که باید طی شود.

معاون برق منطقه جنوب ساری نیز در ادامه گفت: برای کانکس‌های تپش باید کنتور وصل شود تا اداره برق‌رسانی داده شود.

شجاعی در اعتراض به نیامدن مدیر برق منطقه جنوب ساری گفت: من به عنوان نماینده مدیر آمده‌ام و جوابگوی تمام سوالات شما هستم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :