آخرین عناوین

يکشنبه 12 آذر 1396-16:16 کد خبر:48114

تغییر ریاست دانشگاه آزاد واحد قائم شهر کلید خورد:

دانشگاه آزاد قائم شهر همان راه کارخانه نساجی را طی می کند

دانشگاه آزاد قائم‎شهر بعد از تغییرات مدیریتی خرداد 95 دچار روند پرهیاهویی شد و این دانشگاه همچون کارخانه نساجی روبه نابودی است و متاسفانه هیچ مسئولی پیگیر آن نیست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از قائم آنلاین، دانشگاه آزاد اسلامی قائم‎شهر بعد از تغییرات مدیریتی در خرداد ماه سال 95 دچار خبرهای پرهیاهوی زیادی بود که مشکلات مالی و نداشتن دانشجو این واحد را تا اخراج و تعدیل نیرو از دانشگاه پیش برد و تعداد 54 نفر از نیروهای با سابقه خود را از این واحد اخراج کرد.

روند نزولی این دانشگاه همچنان ادامه دارد و دانشگاه آزاد قائم‎شهر که بعنوان یکی از نمادهای این شهر محسوب می‌شود همچون کارخانجات بزرگ نساجی روبه نابودی پیش می‌رود و متاسفانه هیچ مسئولی پیگیر سیر نزولی این دانشگاه نیست.

دانشگاه آزاد اسلامی که روزی بالغ بر 12 هزار دانشجو داشته و بعنوان یک برند تحصیلی در کشور مطرح بود، امروز از لحاظ علمی هم افت شدیدی کرده است بطوری که امسال حدود 500 دانشجو در این دانشگاه ثبت نام کردند.

روزی که خودروهای دانشجویان، کیلومترها از مسیر جاده نظامی را اشغال می‌کردند و خودروهای زیادی برای جابه‌جایی مسافران در آن مسیر مشغول کار بودند، امروزه خودروهای پارک شده در محوطه دانشگاه که برای کارکنان و اساتید است چندبرابر خودروهای بیرون دانشگاه است و رانندگان زیادی هم این مسیر را بدلیل نبود دانشجو و مسافر رها کردند.

دانشگاه آزاد قائم شهر که اکنون فقط نام این‎شهر را یدک می‌کشد و تمامی مدیران آن غیر قائم‎شهری هستند و معاونین و روسای دانشگاه‌ها از شهرهای همجوار به صندلی مدیریت رسیدند آن هم بدلیل حضور مدیری غیربومی بوده و این دلیلی بر آن شده که کسی برای نام شهر دل نسوزاند و این دانشگاه با سرعت بالا به سمت نابودی و ورشکستگی برود.

انتخاب و انتصاب مدیران و معاونان ارشد این دانشگاه افرادی با سن‎های بالا برصندلی مدیریت نشستند که سن‌شان به بازنشستگی نزدیک است یا اینکه همچون ریاست واحد، به بازنشستگی رسیدند، البته برخی از این دوستان نیز از ادارات و ارگان‎های دیگر برای این مسئولیت انتخاب شدند.

رمز موفقیت و پیشرفت هردانشگاهی افزایش تعداد رشته ها در سطوح مختلف و میزان دانشجو برای تحصیلات در آن واحد دانشگاهی است، اما متاسفانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‎شهر در این سال ها هردو را از دست داده هم تعداد دانشجوها کم شده و هم رشته های مختلفی در سطوح دکتری، ارشد و کارشناسی را از دست داده که نشان از افول این واحد است.

دانشگاه آزاد اسلامی قائم‎شهر که روزی اولین ها و برترین های زیادی را به دنبال اسم خود یدک می‌کشید، متاسفانه اکنون همچون خانه‌های متروکه هیچ خبری از آن بیرون نمی‌آید و تنها کلاس های تک نفره یا دو نفره در سطح کارشناسی برگزار می‌شود و دانشجویان مسیر عادی تحصیلی خود را طی می‎کند و خبری از برنامه‎های فوق برنامه نیست.

برنامه‎هایی همچون برگزاری نمایشگاه بزرگ پوشاک و نساجی با حضور برندهای مطرح کشور، برگزاری دوره‎های علمی مختلف، فعال بودن 17 انجمن علمی و پژوهشی، برگزاری و حضور در مسابقات علمی، ورزشی، پژوهشی و. . . حداقل کارها و خبرهایی بود که از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‏شهر از سال‎های نه چندان دور به گوش همگان رسیده است.

این دانشگاه جهت مطرح شدن نام قائم‏شهر نیز فعالیت های زیادی نظیر برگزاری سمينار زبان شناسي ايران با حضور پدر علم زبان شناسی، میزبانی از مسابقات ورزشی دانشجویان و کارکنان دانشگاه های آزاد کشور، برگزاری اولین دوره مسابقات ملی دومینو درکشور، پیگیری حضور پیکر مطهر دو شهید گمنام در فضای دانشگاه و فعالیت های زیادی چون این برنامه ها را داشته است که اکنون هیچ یک از این عنوان برنامه‎ها در تقویم اجرایی دانشگاه جایی ندارد و تنها به بنگاه اقتصادی برای برخی‌ها تبدیل شده است که بدنبال درآمد هستند تا حقوق حدود 315 عضو هیئت علمی و کارکنان خود را پرداخت کند.

سوال اینجاست که چرا هیچ مسئولی به فکر این دانشگاه و وضعیت نابه سامانش نیست ؟ چرا زمانی که 54 نفر از نیروهای با سابقه از دانشگاه اخراج شدند و خانواده‌هایشان با مشکلات اقتصادی روبه‌رو شدند کسی سخنی نگفت؟ چرا زمانی که معاونین قائم‌شهری که با تفکر ناسیونالیستی در حال کار بودند را یکی پس از دیگری جابه جا کردند هیچ مسئولی سخن نگفت؟

تا کی باید شاهد این روند نزولی و اسفناک برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر باشیم؟ چرا زمانیکه تعداد رشته‌های تحصیلی کم شد و دانشجویان تعدادشان کاهش پیدا کرد هیچ مسئولی به نشانه‌ی اعتراض حرفی نزد؟

واقعا این شهر خسته تا کجا باید برود و مسئولان قرار است برای اقتصاد، فرهنگ، منزلت اجتماعی، ورزش و رفاه مردم این شهر چه کاری انجام دهند ؟ مردمی که در تمام روزهای سخت در کنار انقلاب ایستاده‎اند و برای این نظام زحمت کشیدند و بیش از هزار شهید تقدیم این انقلاب کردنداکنون باید افول این شهر را نظاره‌گر باشند؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :