آخرین عناوین

دوشنبه 13 آذر 1396-17:56 کد خبر:48130

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

آسمان مازندران میزبان جبهه گرم و سرد طی هفته جاری/ پایان هفته‌ای بارانی و سرد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هفته جاری آسمان مازندران میزبان جبهه گرم و سرد است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار داشت: همان‌گونه که انتظار داشتیم شاهد کاهش دمای هوا بودیم به‌طوری‌که دمای هوای ساری نسبت به روز گذشته 6 درجه کاهش یافت.

وی ادامه داد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به رامسر با 16 درجه بالای صفر و کمینه دمای هوا از بلده با 10 درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه  براساس اطلاعیه هواشناسی، طی هفته جاری ابتدا جبهه گرم و در ادامه جبهه سرد از منطقه ما عبور می‌کند، تصریح کرد: روز دوشنبه 13 تا پنج‌شنبه 16 آذر ماه امسال  به‌ دلیل استقرار جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دما و در دامنه‌ها و  ارتفاعات وزش باد گرم ( گاهی نسبتاً شدید) خواهیم بود.

اسدی یادآور شد:از بعدازظهر پنج‌شنبه با شمالی شدن جریانات ابتدا از سمت غرب و تا شب به‌تدریج مناطق مرکزی و شرقی استان شاهد ابرناکی همراه با وزش باد ( گاهی شدید )، رگبار باران ، رعدوبرق و بارش برف در ارتفاعات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:از روز جمعه تا اوایل صبح شنبه علاوه بر تداوم بارش باران ، وزش باد و بارش برف در ارتفاعات ، دمای هوا نیز به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد؛ به‌طوری‌که گذر عصر جمعه به صبح شنبه در دامنه‌ها نیز بارش مخلوط باران و برف و یا بارش برف دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی مازندران اضافه کرد: با توجه به بارش‌های رگباری آب‌گرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :