آخرین عناوین

دوشنبه 13 آذر 1396-21:52 کد خبر:48138

مدرس دانشگاه و استاد اقتصاد اعلام کرد:

آمایش سرزمین در مازندران گم شده/ هیچ وزارت‌خانه‌ای برای توسعه پای کار نیست

مدرس دانشگاه و استاد اقتصاد در مازندران گفت: بحث آمایش سرزمین در مازندران گم شده است، سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری با تغییر مدیران از بین می‌رود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسن هدایتی در ارتباط با مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: مشکل کشور ما این است که نمی‌دانیم، چه چیز را چگونه و برای چه کسی تولیدی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در چه چیز تولید کردن ماندیم، دولت ما را درگیر واردات بی‌رویه و کالاهای قاچاق کرده است.

این مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد:در چگونه تولید کردن به دلیل مسائل و مشکلات بانکی به شدت درگیر هستیم، هزینه تولید در کشور بسیار بالا است، به تولیدکننده در کشور تسهیلات 23 درصد پرداخت می‌کند ولی برای فروش با بحث قاچاق و واردات مواجه است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات کشور برای چه کسی تولید کردن است، در حال حاضر چینی‌ها فرهنگ و سلیقه ما را تعیین می‌کنند و الگوی مصرف ما به شدت تغییر کرده است.

هدایتی در ارتباط با مشکلات اقتصادی در استان مازندران، بیان کرد: بحث آمایش سرزمین در مازندران گم شده است، سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری با تغییر مدیران از بین می‌رود.

وی با این سئوال که چرا در ایران پروژه مدیریت دانش و تکنولوژی نداریم، افزود: هیچ وزارت‌خانه‌ای برای توسعه پای کار نیست، از ظرفیت دولت الکترونیک برای شفاف‌سازی به خوبی بهره‌برداری نمی‌شود، از طرفی قوانین و مقررات وجود دارد ولی برای اجرایی کردن آنها با چالش جدی مواجه هستیم.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه در حال حاضر میزان ریزش در صنایع بسیار زیاد است، گفت: وضعیت بیکاری روز به روز نگران کننده‌تر می‌شود.

وی با اعلام اینکه ریزش نیروی کار در حال حاضر رو به افزایش است، گفت: ریسک ایجاد بنگاه اقتصادی در کشور بسیار زیاد است.

هدایتی خاطر نشان کرد: توانمندی در کشور برای توسعه وجود دارد، زیرساخت هم داریم ولی بروکراسی اداری در کشور بسیار زیاد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :