آخرین عناوین

سه شنبه 14 آذر 1396-14:36 کد خبر:48151

حاشیه‌های ناتمام ابلاغ حکم شهردار جدید بهشهر:

اظهارات فرماندار و نامه سرگشاده عضو شورای شهر بهشهر

آقای فرماندار!در کدام جلسه، به کدام تاریخ ما خدمت شما رسیدیم که اعلام فرموده‌اید که «سه رأی موافق انتخاب شهردار بیان داشته‌اند که اگر صمدایی انتخاب نشود،استعفا می دهیم؟!


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در پی کش و قوس‌های فراوان در رابطه با ابلاغ حکم شهردار بهشهر از سوی استاندار مازندران، فرماندار این شهرستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها عدم موافقت با انتصاب فرید صمدایی را حقوقی خواند و اظهار کرد: چهار عضو شورای اسلامی شهر بهشهر و همچنین ربیع فلاح استاندار وقت مازندران با انتخاب وی به‌عنوان شهردار، مخالف بودند.

سیدخالق سجادی با عنوان اینکه نگرانی مردم از تشکیل نشدن جلسات شوراست نه انتخاب شهردار ادامه داد: حدود سه ماه می‌گذرد که هیچ جلسه‌ای از سوی اعضای شورای اسلامی شهر برگزار نشده و تنها یک جلسه برگزار شده که با مشاهده مصوبات آن درمی‌یابیم که هیچ سر و تهی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه هر کس تنها به خانه قاضی رود، راضی برمی‌گردد، افزود: سه عضو معترض به عدم ابلاغ حکم صمدایی برای شهردار مدعی هستند که اگر وی را به‌عنوان شهردار انتخاب نکنید ما هم استعفا می‌دهیم، که در جواب آنها گفتم: برگه استعفای شما کجاست؟ به من تحویل دهید.

فرماندار بهشهر با اشاره به اینکه با تشکیل شورای حل اختلاف استان انشاءالله در هفته جاری یا نهایتاً هفته آینده این موضوع تعیین و تکلیف می‌شود، خاطرنشان کرد: قرار است در این میان به تخلفات برخی از اعضای شورای شهر مثل تخلفاتی چون عدم حضور آنها در جلسات شورا، رسیدگی شود.

این مسئول با اعلام اینکه این سه عضو شورا اظهار می‌کنند که صمدایی بهترین شهردار برای بهشهر است، گفت: تحلیل من آن است که اکثریت جامعه و همچنین شرایط اجتماعی برای شهردار شدن صمدایی مهیا نیست.

* نامه سرگشاده

در پی انتشار این مصاحبه در سطح فضای مجازی، علی‌اکبر فخاریان مسن‌ترین عضو شورای اسلامی شهر بهشهر که در حال حاضر عضو هیأت رئیسه این شوراست و سابقه عضویت در سه دوره شورا را در کارنامه دارد، نامه سرگشاده‌ای خطاب به فرماندار این شهرستان منتشر کرد.

آن نخل ناخلف که تبر شد ز ما نبود

زمانه گر ما را شکند، ساز می‌شویم

جناب آقای مهندس سجادی فرماندار محترم

عرض سلام و خداقوت

طی مصاحبه‌ای که حضرتعالی با اصحاب رسانه داشته‌اید و هل من ناصر طلبیده و فرموده که برگه استعفا کجاست؟!

عارض شوم که کاملاً درست فرموده‌اید که هر کس تنها به خانه قاضی رود، راضی برمی‌گردد ما یعنی منتخبین مردم در شورای اسلامی پنجم شهر بهشهر در فرآیند انتخاب شهردار که اولین و مهم‌ترین کار ویژه شورا است نه تنها تنها، بلکه به جمعی 5 نفره از 7 نفر به انتخاب و خرد جمعی رسیده‌ایم که بی‌تردید منبعث از آرای مردمی و پشتوانه آن بوده است که البته بعد از ایجاد و ایراد اشکال از سوی استانداری که به ظن شما استناد به مستندات حقوقی دارد که اتفاقاً برعکس نظر حضرتعالی، شهردار به مستندات قانونی و حقوقی و اتکا به بند بند قانون و رعایت مُرّ قانون بر اساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحیه‌های بعدی آن توسط شورای اسلامی شهر انتخاب شده است و در دفاع از این انتخاب که با نامه فراقانونی استاندار وقت و به پیرو آن پیگیری‌های قاضی‌گونه شما که مختل شد را به مراجع ذیصلاح ارجاع داده است که البته معتقدم اگر حضرات اجازه می‌فرمودند شورای اسلامی بهشهر این ظرفیت را داشت که در جمع 7 نفره خود به اصالت امر شورایی این داستان را ختم به خیر و حل کند.

برای من جای بسی شگفتی است که فرماندار یک شهرستان که شایسته و بایسته است نگران امنیت جامعه و پیشگیری از بحران‌های احتمالی باشد، خود ایراد اتهام و حکم صادر می‌کند و خود با علم تشکیل جلسه‌ای مرجع در حل اختلاف از استعفای احتمالی سه عضو شورای شهر استقبال می‌کند.

حال این سؤال مطرح می‌شود که شما از بحران‌های احتمالی پس از این اتفاق آگاه نیستید و یا اینکه بهتر است آگاه نباشید، چطور استعفای سه عضو شوای شهر با قریب بر 20 هزار رأی، مردم شهر را ملتهب نمی‌کند و شما استقبال می‌کنید؟! اما انتصاب شهردار جوان انقلابی و منتسب به خانواده شهدا، شهر شهیدپرور بهشهر را ملتهب می‌کند؟! با خود روراست باشید رئیس شورای تأمین شهر.

برادر محترم من! انتخاب شهردار اولین کارکرد آشکار و پنهان شورای شهر است، چطور شما اولویت‌سنجی فرموده و مشکلات مردم را رتبه‌بندی کرده‌اید؟!

جای تعجب دارد و ضمن آنکه به بررسی کدام مقام و مرجع از عدم تشکیل جلسات شورا خبر می‌دهید؟! بی‌تردید نمایندگان مردم در شورا، مدام و بی‌وقفه در ارتباط با ولی نعمتان خویش هستند و طبق مُرّ قانون جلسات شورا ماهی دو بار به انضمام جلسات کمیسیون‌های متعدد شورا و شهرداری، جلسات فرعی و محلی، بازدید و پیگیری روند اجرای پروژه‌ها برگزار شده است.

اتفاقاً یک نمونه را ذکر مثال می‌کنم که به لطف تدبیر شما و دوستان اجتماعی و شبکه‌های مجازی، همگان از آن باخبرند، شما از عدم تشکیل دو ماه و نیم جلسات شورا خبر دادید! پس ماجرای جلسه ٩٦/٧/٢٣ شورای اسلامی شهر با دستور کار بررسی افزایش نرخ کرایه تاکسی درون‌شهری با حضور مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی و مفقود شدن صورتجلسه تنظیمی دبیر شورا با کلیه پیوست‌هایش و اتفاقات پس از آن را چگونه توجیه می‌کنید؟!

جلسه‌ای دیگر را یادآور شوم در تاریخ ٩٦/٧/٣٠ با حضور فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر جهت بررسی و حل مشکلات منطقه محروم قنبرآباد با حضور مدیران شهرستانی را تعبیر به چه می‌کنید؟! کافی‌ست یا باز هم ذکر کنم؟!

شایان ذکر است اگر شما نگران حل مشکلات مردم هستید، به حل بحران قوت لایموت شهر کمک کنید که امام جمعه معزز و ارزشمند را هم نگران کرده و نگران شهرداری نباشید چرا که موکلان مردم در شورا با تدبیر خود و تأیید مراجع ذیصلاح در وزارت کشور، از طریق سرپرست شهرداری امور مدیریت شهری را پیگیر و امور مربوطه اجرایی می‌شود و قانون این اختیار را تا 6 ماه به شورا واگذار کرده است. (صرفاً جهت اطلاع)

برادر من! غیر از این است که بعد از اولین جلسه در منزل امام جمعه محترم در مهرماه ٩٦ با بنده تماس گرفته و تقاضاى ملاقات حضورى کردید و طى ملاقات حضورى با بنده در صبح روز بعد ساعت ٧:٢٠ دقیقه جلوى درب فرماندارى بهشهر عنوان کردید: «مسیر قانونى را طى کنید، بنده و امام جمعه بهشهر پشت سر منتخب شما هستیم». و امروز چه اتفاقى افتاده که ...!

در کدام جلسه و طی کدام مذاکره، به کدام تاریخ ما خدمت شما رسیدیم که اعلام فرموده‌اید که «سه رأی موافق انتخاب شهردار بیان داشته‌اند که اگر صمدایی انتخاب نشود، استعفا می دهیم؟!

جناب آقای فرماندار! موضوع و بیان مسئله ما از میان رفتن اعتبار و اصل وجودی شورای شهر است؛ اعضای شورای شهر و همکاران نمی‌دانستند که می‌بایست در فرایند انتخاب شهردار از شما و آقایان خاص اجازه و رخصت بگیرند که کاش قبل اعلام نظر، این‌بار لااقل موارد و مبانی قانونی انتخاب شهرداران و امور جاریه شوراها را می‌دانستید و یا مطالعه می‌کردید.

والعجب آقای فرماندار! اگر قرار می‌بود که جلسه هیأت حل اختلاف تشکیل شود که شما به آن ارجاع می‌دهید، طبق کدام اصل به تنهایی به قاضی می‌روید و از مستندات قانونی رد یا تأیید منتخب منتخبین مردم خبر می‌دهید؟!

کاش به‌خاطر داشتید که شما طبق وظایف و مسؤولیت‌های موظفی خود باید به حفظ آرامش و امنیت اجتماعی جامعه اهمیت دهید نه آنکه بحران اجتماعی خلق کنید و عملاً و تلویحاً تهدید به بررسی تخلفات سه عضو شورای شهر کنید.

کدام تخلف؟! برادر من! به استناد کدام محکمه و مستندات؟! یا للعجب! در فراز آخر مصاحبه خود بیان جالب و ظریفی داشته‌اید و اینجانب از پژوهشگران علوم اجتماعی ایران خاصه مازندران دعوت می‌کنم به بررسی این دکترین افکارسنجی و شناخت خواست اکثریت جامعه در امری ویژه در امور مدیریت شهری توسط شما بپردازند که شما در یک جمله می‌فرمایید شرایط اجتماعی و رأى اکثریت جامعه بهشهر پذیرای انتخاب صمدایی به عنوان شهردار نیست؟! خب می‌فرمودید که شما معجزه هزاره چهارم اشرف‌البلادید و ... .

مطمئناً معیار و میزان شما برای اجرای قانون در صدور حکم شهردار منتخب که فضای شهر را ملتهب می‌بینید صدای اطرافیان‌تان و عده‌اى خاص هست که هر روز بانگ وا اسفا سر می‌دهند.

در روز پنج‌شنبه ٩٦/٩/٩ چند نظرسنجى در سه کانال شهرستان قرار داده شد که به‌دلیل آرای بالای حامیان سه عضو شورای شهر و آقای صمدایی دو کانال مجبور به حذف نظرسنجی شدند و در دیگر کانال حدود 75 درصد مردم نظر مساعد به انتخاب فرید صمدایی دادند.

آقای فرماندار! از اتاق کار خود خارج شوید تا صدای عموم مردم را بشنوید.

راستی ذیل همین دکترین در ضمن مصاحبه خطاب به مردم فرمودید برگه استعفای اعضای شورا کجاست؟

جناب آقای فرماندار! برادر محترم من!

هزار نکته باریک‌تر از مو اینجاست

نه هرکه سر بتراشد قلندری دارند

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :