آخرین عناوین

پنجشنبه 16 آذر 1396-9:50 کد خبر:48178

رئیس دانشگاه پزشکی مازندران اعلام کرد:

احداث بیمارستان‌های بزرگ در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر توسعه سرانه درمان در جامعه، گفت: بیمارستان‌های بزرگ در مازندران احداث می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، سید عباس موسوی در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی درمانی ساری اظهار داشت: کلینیک ویژه بیمارستان بوعلی ساری که یکی از پروژه‌های مهم در سطح مازندران محسوب می‌شود در سه طبقه در حال ساخت است که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: اورژانس این بیمارستان نیز از دیگر پروژه‌های در حال ساخت بوده که در مساحت سه هزار و 600 متر مربع راه اندازی می‌شود.

موسوی گفت: بیمارستان بوعلی سینای ساری دارای 250 تخت فعال بوده که با احداث اورژانس بیمارستان به تعداد تخت‌های بیمارستان به 300 تخت می‌رسد.

وی با بیان اینکه سیاست وزارتخانه و دانشگاه به سمت گسترش و توسعه بهداشت در حوزه سلامت است، گفت: هدف از گسترش این مراکز این است که مردم استان بیشترین و سهل ترین دسترسی را به سطح اولیه ارائه کننده خدمات داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه درحال تهیه برنامه جامع درمان در مازندران هستیم ، افزود: سیاست‌ها به سمتی است که تخت‌ها و بخش‌های مختلف درمانی متمرکز باشند.

موسوی با بیان اینکه برای احداث مگا هاسپیتال حداقل پنج سال زمان می‌خواهیم، گفت: به منظور تجمیع خدمات و جلوگیری از نقل و انتقال و استفاده از منابع موجود که همه بخش‌ها را داشته باشیم باید بیمارستان‌های بزرگ احداث شود.

فرهنگ بابا محمودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به روز داوطلب افزود: می‌طلبد همگان در برابر این ویروس برای مهار آن داوطلب شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر همه ما در این مبحث مسئولانه عمل نکنیم این آسیب استان ما و کشور ما را تهدید می‌کند افزود: دانشجو و دانش آموز، معلم و پزشک، خطیب و کارگر ساده همه باید مسئولانه عمل کنیم.

بابامحمودی، هدف را آگاهی بخشی و بیداری جامعه از خطرات این بیماری دانست و گفت: دربرابر سلامت و نجات جامعه از آسیب ها و بیماری ها همه ی ما مسئولیت داریم.

وی با اشاره به شش هزار خیر سلامت در مازندران، گفت: خیران سلامت در مشارکت با دانشگاه سهم مهمی در سلامت ایفا کرده و خیران می‌توانند در موضوعات سلامت و ایدز هم ورود پیدا کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :