آخرین عناوین

پنجشنبه 16 آذر 1396-14:59 کد خبر:48185

آیا برنامه تغییر مدیر جهاد کشاورزی مازندران در دستور کار است؟

انتقاد زیرکانه استاندار مازندران از عملکرد مدیران جهاد کشاورزی

آیا انتقاد زیرکانه استاندار از عملکرد مدیران جهاد کشاورزی می‌تواند دلیلی برای تغییر مدیر سازمان جهاد کشاورزی مازندران باشد؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، چندین سال است که باغداران استان مازندران در زمان برداشت مرکبات با مشکل فروش مواجه می‌شوند.

دست یابی به ارقام پر محصول مرکبات و برداشت آن در هر هکتار به 50 تن در سال‌های گذشته، نه تنها نیاز کشور به این محصول تامین می‌شود، بلکه می‌توان برای صادرات آن برنامه2ریزی مدونی در برنامه کاری قرار داد.

هر ساله با شروع برداشت مرکبات «کاسه چه‌کنم، چه‌کنم» تولید این محصول در دست متولیان قرار دارد و هنوز بعد از مدت‌ها برنامه مدونی برای آن انجام نشده است.

بحث صادرات این محصول سال‌های سال مطرح می‌شود ولی به صورت سازماندهی شده انجام نشده است، عدم شناخت از نیازمندی‌ها بازار کشورهای هدف و نداشتن برنامه مدون برای تولید یکی از دغدغه‌های جدی در این زمینه است که با وجود اظهارنظرهای متفاوت در حوزه رسانه‌ای استان به آن جامعه عمل پوشانده نشده است.

موضوع برنج بحث گفت‌وگوی خبرنگار ما با استاندار مازندران بود که محمد اسلامی گلایه‌ای از عملکرد مدیران جهاد کشاورزی درباره روند نابه‌سامان تولید مرکبات را به میان کشید و زیرکانه از عملکرد متولیان جهاد کشاورزی انتقاد کرد.

وی بیان کرد: تولیدات کشاورزی در مازندران نباید به‌صورت لجام‌گسیخته باشد، به‌طوری که هر کسی هر چه که دلش خواست تولید کند و وقتی که اضافه باشد و تقاضا برای بازار وجود ندارد دولت موظف به پاسخگویی باشد.

استاندار مازندران ادامه داد: متولیان بخش کشاورزی مازندران باید مدیریت اصلاح نژاد را اعمال می‌کردند، در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی در خارج از کشور به‌دلیل نوع نیازمندی‌های آنها مشتری ندارد.

اسلامی بیان کرد: هر کشوری ذائقه خاصی برای مصرف دارد، باید شرایطی ایجاد شود که محصولات استان دارای کیفت، تداوم برای تولید و قابل عرضه برای صادرات باشد.

وی خاطر نشان کرد: تولید پایدار محصول خاص کشاورزی در استان باید در دستور کار قرار گیرد، تولید پایدار با کیفیت مناسب و دارای قیمت رقابتی یکی از نیازهای اساسی استان است و همه به دگرگونی رفتاری در تولید محصولات کشاورزی نیاز داریم.

این اظهارات استاندار مازندران نشان می‌دهد که در حوزه کشاورزی اقدامات جدی‌تر باید در برنامه کاری قرار گیرد و شاهد تولیدات پایدار در این حوزه نیستیم.

در حال حاضر بسیاری از کشاورزان استان مازندران به دلیل عدم وجود بازار مرکبات و عدم برنامه ریزی مناسب برای صادرات با چالش‌های جدی مواجه هستند که انتظار است در روزهای آینده این نگرانی‌ها با ایجاد حساسیت بیشتر برطرف شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :