آخرین عناوین

جمعه 17 آذر 1396-19:29 کد خبر:48193

انتقاد امام جمعه بابل:

مسئولان نگران از بین رفتن عفت، چادر و ارزش‌های بزرگ بومی نیستند

امام جمعه بابل با اشاره به برگزاری جشنواره‌های موسیقی محلی، گفت: از مجوز دهندگان این جشنواره‌ها می‌پرسم که در کنار چکه‌سما آیا یادشان رفته است که فرهنگی به نام عفاف و حجاب هم وجود دارد؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بابل، اظهار کرد: دانشجویان همواره در صف نخست مبارزه با استکبار قرار دارند و ماهیت فعالیت سیاسی و اجتماعی دانشجویان ضداستکباری است.

وی افزود: بصیرت دانشجویان این است که سنگر مبارزه با استکبار را رها نکنند زیرا دشمن به دنبال سربازگیری از دانشجویان است، دانشجویان ما آرمانگرا و با بصیرت هستند و قدرتمندانه در این سنگر حضور خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه بابل با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور، ادامه داد: جشنواره‌های موسیقی محلی برای احیای فرهنگ بومی تحت عناوینی مانند چکه‌سما، لـله‌وا، تشت‌سما با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، این امور با نظارت کامل انجام شود تا سوء استفاده صورت نگیرد.

این مسئول تصریح کرد: از مجوز دهندگان این جشنواره‌ها می‌پرسم که در کنار چکه‌سما آیا یادشان رفته است که فرهنگی به نام عفاف و حجاب هم وجود دارد؟ مسئولان چرا نگران از بین رفتن عفت، چادر و ارزش‌های بزرگ بومی این مردم نیستند؟ آیا تمام فرهنگ بومی ما به جشنواره موسیقی است.

روحانی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دو قیچی فساد و الحاد به جان فرهنگ مازندران افتاد اما غیرت دینی مردم مازندران و مقاومت در برابر آن اجازه اثرگذاری را بر روی فرهنگ مردم قبل از انقلاب نداد.

وی افزود: فرهنگ شهادت و ایثار مازندران با تقدیم بیش از 10 هزار شهید، برخاسته از فرهنگی دینی بود، نه چکه‌سما و موسیقی محلی و در عین اینکه به حسن نیت این برگزار کنندگان جشنواره موسیقی مازندران و فرهنگ بومی، تردیدی ندارم اما درخواست دارم به احیای این امور دینی و فرهنگی هم توجه شود.

خطیب جمعه بابل با شاره به دستور نابخردانه ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس اذعان کرد: با دستور ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس برای رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیمن اشغالگر قدس است.

روحانی ادامه داد: از سال 1980 که اسراییل بیت‌المقدس را پایتخت خود اعلام کرد و کشوری حاضر به پذیرش آن نشد اما کنگره آمریکا در مصوبه‌ای دستور انتقال سفارت آمریکا از تلاویو به بیت‌المقدس داد اما هیچ رییس‌جمهور آمریکا به دلیل تبعات آن، جرات اجرای آن را نداشتند، دستور ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس روی سیاه آمریکا را در جهان سیاه‌تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ترامپ عنصری خبیثت و دیوانه‌ای که جسورانه با این اقدام، موجب اعتراض سراسری مسلمانان و حتی دولتمردان کشورهای اروپایی شد و این اقدام را محکوم کردن، ترامپ به این علت این مقطع زمانی را برای این کار اعلام کرد برای این که حمایت لابی‌های صهیونیستی را در آمریکا بیشتر به دست آورد.

امام جمعه بابل افزود: یکی از علت اعلام این کار توسط ترامپ آشفتگی، چند دستگی و خیانت برخی از کشورهای اسلامی است که در سایه اقدامات ترورستی و تفرقه افکنانه عناصر تکفیری و حامیان عربی آن‌ها به وجود آمد.

روحانی ادامه داد: ذلت برخی از سران کشورهای اسلامی در مقابل آمریکا موجب این اقدام اهانت‌آمیز ترامپ علیه مسلمانان شده است،  بسیاری از کشورهای اسلامی از مغرب، عربستان و اردن اقدام آمریکا برای انتقال سفارت خود را به بیت‌المقدس محکوم کردند اما آمریکا به این محکومیت‌ها می‌خندد که علت آن عجز کشورهای اسلامی است.

وی بابل در پایان گفت: به فرموده امام راحل مساله فلسطین در اولویت جهان اسلام است و همه مسلمانان با خیزش خود آهنگ کوبنده خود را به گوش آمریکا خواهند رساند، ملت ایران پیشگام مقاومت است و در مساله حمایت از آرمان‌های قدس شریف باز هم پیشگامی و ندای مقاومت را سر خواهد داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :