آخرین عناوین

شنبه 18 آذر 1396-8:37 کد خبر:48199

برخورد طلبکارانه رئیس تامین اجتماعی ساری:

بهانه‌جویی‌های تامین اجتماعی در پرداخت غرامت یک کارگر ساختمانی

یکی از کارگران ساختمانی حادثه دیده پس از مراجعه به تامین اجتماعی و درخواست دریافت مزایای حق بیمه با عدم همکاری و بهانه‌جویی‌های مسئولان تامین اجتماعی ساری روبه‌ رو شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در کشورهای پیشرفته و اقتصادهای صنعتی، تشکیلات تامین اجتماعی نقش اصلی در طراحی دولت رفاه دارند،به‌طور کلی هدف از ایجاد بیمه‌های اجتماعی، حمایت از کارگران و خانواده آنان در برابر کاهش شدید درآمدهای آنها بوده و رفاه اقتصادی افراد ریسک‌گریز را کاهش می‌دهد.

پرداخت ازکارافتادگی در زمان وقوع حوادث حین کار و پرداخت بیمه بیکاری یکی از فواید بیمه به‌شمار می‌رود که بسیاری از کارگران ساختمانی در کشور با توجه به درآمد اندک اقدام به پرداخت بیمه تامین اجتماعی کردند تا در زمان وقوع حوادث و نقص عضو از مزایای آن برخوردار شوند.

یکی از کارگران ساختمانی که به امید بهره‌مندی از مزایای بیمه اقدام به پرداخت حق بیمه کرده بود اما در زمان وقوع حوادث و نقص عضو از عدم همکاری تامین اجتماعی در احقاق حق و حقوق خود گلایه دارد.

جواد قلیان با بیان اینکه چندین سال اقدام به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کردم تا در زمان مورد نیاز از مزایای آن بهره‌مند شوم، گفت: انگشت من در حین انجام کار در یکی از ساختمان‌های روستایی دچار جراحت و نقص عضو شد و پس از مراجعه به بیمارستان و طی مراحل درمانی پزشکان موفق به پیوند انگشت من نشدند و پس از 10 روز به ‌صورت کامل آن انگشتم را قطع کردند.

وی اظهار کرد: پس از این اتفاقات برای دریافت غرامت و بیمه بیکاری به تامین اجتماعی ساری مراجعه کردم و پس از گفت‌وگو و شرح وقایع با عدم همکاری مسئولان مربوطه مواجه شدم.

*انگشتم نباید در محدوده روستایی قطع می‌شد!

این کارگر ساختمانی که یکی از انگشتانش قطع شده است با بیان اینکه به من گفتند این اتفاق در محدوده روستایی افتاده است و شامل حال بیمه تامین اجتماعی نمی‌شود، افزود: مگر موقع بیمه شدن کارگری که مدرک آن هم در تامین اجتماعی ارائه شده به ما اعلام کردند که حتما در محدوده شهری کار کنیم؟

قلیان بیان کرد:ما به‌عنوان یک کارگر بنا به شغلی که داریم در تمام نقاط شهری و روستایی کار می‌کنیم پس اگر اتفاقی که منجر به فوت ما در مناطق روستایی شود آنوقت چه چیزی بر سر خانواده ما می‌آید؟

*برخورد طلبکارانه رئیس تامین اجتماعی ساری

وی تصریح کرد: وقتی با رئیس تامین اجتماعی ساری درباره این ماجرا و عدم همکاری درباره پرداخت غرامت و بیمه بیکاری صحبت کردم با لحن طلبکارانه با بنده برخورد کرد و گفت شما (کارگران ساختمانی) خدا را شکر کنید که دولت همین قدر شما را بیمه کرده و حالا به‌دنبال غرامت و بیمه بیکاری نباشید!

این کارگر ساختمانی که یکی از انگشتانش قطع شده است با گلایه از عدم همکاری مسئولان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: وقتی تامین اجتماعی از وظایف ذاتی خود در حمایت از کارگران شانه خالی می‌کند چرا ما کارگران باید به آنها حق بیمه پرداخت کنیم؟

*کارگر ساختمانی باید تابع شرایط و محدوده کار سازمان تامین اجتماعی باشد؟

قلیان اضافه کرد: به‌نظر تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در کجا و در چه محدوده‌ای باید کار کنند تا بهانه‌ایی برای پرداخت و تامین خسارت برای کارگران نداشته باشند؟ مگر یک کارگر برای تامین هزینه زندگی باید تابع شرایط و محدوده کار سازمان تامین اجتماعی باشد؟

براساس این گزارش، عدم حمایت تامین اجتماعی از کارگران ساختمانی، پرداخت نکردن حق و حقوق کارگران و شرایط نامناسب خدمات رسانی در بیمارستان‌های زیر پوشش تامین اجتماعی موجب نارضایتی و گلایه بسیاری از کارگران و صاحبان حق بیمه تامین اجتماعی شده است که مسئولان باید برای اینگونه مسائل چاره‌ای بیاندیشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :