آخرین عناوین

يکشنبه 19 آذر 1396-9:56 کد خبر:48218

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

فوت ۳۷۹ نفر براثر تصادف در مازندران/۹۹۰۰ نفر زخمی شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هفت ماهه امسال تعداد ۳۷۹ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با بیان اینکه در کلیه محورها شاهد کاهش آمار بودیم ،تصریح کرد: جاده های برون شهری با ۲۶۲ مورد، محور درون شهری با ۹۸ نفر و راه روستایی با ۱۹ نفر فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری ،میاندرود با ۶۳ ، بابل با ۴۷ و آمل با ۴۵ مورد بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۳ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود:در زمان وقوع تصادف ۱۰۷ نفر از افراد عابرین پیاده ، ۹۲نفر سر نشین ، ۸۸ نفر موتور سوار ،۸۵ نفر راننده و ۷ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

۹هزار ۹۰۵نفر مصدومین تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، ۹ هزار و ۹۰۵ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

این مقام اجرایی استان یادآور شد:دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :