آخرین عناوین

يکشنبه 19 آذر 1396-17:30 کد خبر:48229

رئیس شورای شهر قائمشهر اعلام کرد:

طرح تفصیلی بلای جان مردم قائم‌شهر شده است/مدیریت سنتی ترافیک جوابگوی شهر نیست

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر گفت: طرح تفصیلی بلای جان مردم قائم‌شهر شده و مشاور و رئیسی که این طرح‌ها را تصویب می‌کند این شهر را نمی‌شناسد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، افشین حسین‌زاده در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه جلسه هم‌اندیشی عمومی بازنگری طرح جامع قائم‌شهر هفته گذشته در سالن آمفی‌ تئأتر شهرداری به میزبانی اداره راه و شهرسازی شهرستان برگزار و همانند خیلی از ادارات دیگر شورا هم دعوت شد٬ اظهار کرد: این همایش همان روزی برگزار شد که جلسه رسمی شورا بود تا مسئله مجتمع نگین شمال مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: از مجموعه شهرداری و رئیس راه و شهرسازی قائم‌شهر گله‌مند هستم که بدون هماهنگی با شورا این همایش را برگزار کردند.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر تصریح کرد: شورا از سه ماه پیش بررسی طرح تفصیلی را در دستور کار خود قرار داد چراکه سال ۹۶ سالی است که بعد از 10 سال طرح تفصیلی باید بازنگری شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه رئیس اداره شهرسازی این شهرستان جایگاه پارلمان شهری را نمی‌داند٬ اظهار کرد: در همه حوزه‌ها در شورا عضو داریم ولی این همایش را از قبل اطلاع ندادند تا شرکت کنیم و کارهای انجام شده توسط شورا را ارائه دهیم و هم‌اندیشی کنیم.

وی ادامه داد: طرح تفصیلی بلای جان مردم قائم‌شهر شده و مشاور و رئیسی که این طرح‌ها را تصویب می‌کند این شهر را نمی‌شناسد.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر تصریح کرد: برخی از مدیران پارلمان شهری را نمی‌شناسند و همان موقع که بدون هماهنگی با شورا همایشی برگزار شد شورا برای یک معضل شهری 10 ساله جلسه علنی داشت.

حسین‌زاده با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف ما سه ماه جلوتر از این همایش بوده است و درست این بود از تجربه‌های ما هم استفاده شود٬ اظهار کرد: سطح مدیران شهری خیلی پایین آمده است.

وی ادامه داد: این شورا و کمیسیون‌های آن با درایتی که دارد سعی می‌کند در اجرای طرح تفصیلی کمترین آسیب را به مردم بزند و همانند قبل قوی عمل می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم در طرح بازنگری مشاورانی بیایند که کارایی مناسب ندارند.

*مدیریت راهور شهرستان سنتی است

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر در بخشی دیگر از سخنانش از فرمانده انتظامی شهرستان تشکر کرد و گفت: درست است که آمار جرم و خلاف نسبت به گذشته کمتر شده ولی ترافیک شهر قفل شده و فرمانده راهور این شهرستان نمی‌تواند و در توانش نیست که این مسئله را مدیریت کند.

حسین‌زاده اظهار کرد: این شهرستان مزین است به نام قائم‌آل محمد و لیاقت مردم آن بیشتر از اینها است.

وی ترافیک را علم و دانشی برشمرد که نمی‌توان آن‌ را به‌شکل سنتی مدیریت کرد، افزود: مدیریت راهور شهرستان سنتی است و مشکلات شهر ما را حل نمی‌کند.

رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر تصریح کرد: این شهر باید ساخته شود و درب شورا به روی همه باز است و هرکسی می‌تواند بیاید و نظرات خود را ارائه دهد چراکه شورای ما از مسائل روز جلوتر است.

*مشخص کردن مکانی برای تخلیه بار خودروهای لجن‌کش

خزانه‌دار شورای اسلامی قائم‌شهر نیز در ادامه به ساماندهی وضعیت لجن‌کش‌ها اشاره کرد و افزود: لجن‌کش‌ها صنفی شناخته شدند و باید با دارا بودن یک دفتر کار فعالیت کنند.

غلامرضا میرزایی با بیان اینکه بیشتر خودروهای حمل فاضلاب، ظاهری زننده و زشت دارند، گفت: این خودروها به دلیل نداشتن جایی مشخص، محتویات ماشین خود را در رودخانه و کمربندی تخلیه می‌کنند که این کار با انتشار آلودگی و بیماری همراه است و باید مکانی را برای تخلیه لجن‌کش‌ها مشخص کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :