آخرین عناوین

سه شنبه 21 آذر 1396-8:44 کد خبر:48259

دغدغه‌های اهالی گلیرد محمودآباد از احداث پست 230 کیلو ولت برق

از اختلال در زندگی مردم تا لزوم ارزیابی‌های زیست محیطی

جانمایی یک قطعه زمین در روستای گلیرد محمودآباد برای احداث پست 230 کیلو ولت برق به یک دغدغه‌ برای اهالی روستا تبدیل شده و اهالی روستا مخالف این احداث هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مدتی است که از خرید یک قطعه زمین کشاورزی در روستای گلیرد توسط وزارت نیرو برای احداث پست 230 کیلو ولت می‌گذرد و با مشخص شدن کار اهالی این روستا و تمام افرادی که در مسیر خط انتقال این پست قرار دارند به مخالفت با این کار پرداختند.

مردم این روستا با اطلاع‌رسانی و تحقیق در این خصوص دلایل مختلفی را برای این مخالفت اعلام داشتند که خلاصه این نظرات به شرح ذیل است: همانطور که در جریان هستید قرار شده یک پست برق 230 کیلو ولت در روستای گلیرد( کنار زمین ورزش) تاسیس شود

پس باید خطوط برق 230 کیلو ولت هم به آن وارد شود که بعد از تقسیم در پست گلیرد با ولتاژ کمتر به شهرهای مختلف مثل نور، محمودآباد و آمل انتقال یابد.

حالا اصل اعتراض ما اهالی روستای گلیرد بر روی دو موضوع است:

1) بحث کم ارزش شدن زمین‌های گلیرد (البته کل زمین گلیرد، چون وقتی ورودی محل ارزش خود را از دست بده مسلما بقیه املاک هم بی‌ارزش می‌شود)

2) موضوع خطرات ناشی از تشعشعات میادین مغناطیسی و الکتریکی حاصل از دکل‌های فشار قوی برق

که مورد دوم موضوع اصلی ما یعنی بحث سلامت مردم است که بیماری‌هایی همچون سرطان خون آن هم از نوع حاد از عوارض اصلی این دکل‌های فشار قوی برق است که در این خصوص باید نظرات کارشناسی پزشکان و متخصصان این رشته را برای مردم و اهالی بازگو کرده تا دغدغه مردم در این زمینه کاسته شود و نظر مردم این بوده که با احداث این پست کل روستای گلیرد در آینده نزدیک به کلی نابود می‌شود و کشاورزی و زندگی عادی مردم مختل می‌شود و دست به دامان همه دست‌اندرکاران این امر شده تا از احداث این پست جلوگیری کنند.

خبرنگار ما پس از شنیدن این دغدغه‌ها و نگرانی مردم از این موضوع با یحیی یوسف‌پور فرماندار محمودآباد تماس گرفته و پیگیر ماجرا شده است که فرماندار در این باره گفت: متوجه نگرانی مردم هستیم ولی واقعا جای این همه نگرانی که بوجود آمده نیست و برای احداث یک پستی به این وسعت توسط کارشناسان مربوطه ارزیابی‌های زیست محیطی کاملا لحاظ شده است.

یوسف‌پور افزود: تمام استعلامات از مراجع ذیصلاح صورت گرفته و ارزیابی هم شده است و این کار یک فرصت برای شهرستان بوده که اشتغال چندین نفر را به همراه دارد زیرا بخاطر وجود ویلاهای مختلف در سطح شهرستان و وجود واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی تشبندان کل شهرستان در حالت فول باری قرار دارد که خطرناک بوده و به زیان شهروندان است.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: باید برق شهرستان پایدار شود و این مسئله با احداث این پست برق به سمت پایداری می‌رود و برای احداث این مجموعه همکاری و همراهی مردم لازم و ضروری بوده و از همه می‌خواهیم که با دید و نظر مثبت به این قضیه نگریسته و توسعه کل شهرستان را در نظر بگیرند تا از فول باری کل مسیر شهرستان در فصل تابستان کاسته شود و شهروندان شاهد خاموشی در گرمای تابستان نباشند.

حال با اعلام همه نظرات مردم و دغدغه‌های اهالی و پاسخ نماینده عالی دولت در شهرستان در رابطه با احداث این پست برق به اطلاع همگان رسیده تا مسئولان با حساب تمامی جوانب امر بهترین تصمیم را برای رشد و توسعه شهرستان گرفته و آسودگی خاطر مردم و نگرانی آنها را برطرف کنند تا با همکاری همه شهروندان به سمت رفاه و زندگی بهتر برای همه مردم پیش برویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :