آخرین عناوین

يکشنبه 26 آذر 1396-15:27 کد خبر:48346

طی نامه ای به رئیس شورای شهر مرکز استان اعلان شد:

انتقاد شدید اللحن نائب رئیس شورای شهر ساری از یک اقدام شبهه ناک در کتاب درسی

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در نامه ای به ریاست این شورا خواستار اعلان انتقاد و اعتراض خود به یک اقدام شبهه ناک علیه ساری در کتاب درسی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، علی اکبر زلیکانی ،نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در نامه ای به ریاست این شورا خواستار اعلان انتقاد و اعتراض خود به یک اقدام شبهه ناک علیه ساری در کتاب درسی شد.

مشروح این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ریاست محترم شورای  اسلامی شهر ساری

سلام علیکم

با احترام؛ حسب گزارش واصله و بررسی از کتاب درسی جغرافیای ایران پایه دهم دوره متوسطه کلیه رشته ها، متاسفانه در برخی صفحات کتاب مزبور از جمله در صفحات 26 و 27 بجای نام ساری به عنوان مرکز استان مازندران شاهد نام بابل هستیم.

از آنجا که تلاش هایی از این نوع از سوی برخی مسئولان بابلی مسبوق  به سابقه می باشد و در سال های گذشته  نیز خشم شهروندان ساری را بر انگیخته است و همچنین با عنایت به اینکه چنین تحرکاتی نوعی الگوگیری از آن شیوه غربی - عربی قابل ارزیابی است که سال ها در خصوص خلیج همیشگی فارس در حال تکرار می باشد و در عین حال یکی از ترفند های کهنه ی دشمنان  ملت ایران یعنی دامن زدن به اختلافات قومی - قبیله ای را به ذهن متبادر می سازد، خواهشمند است تشکیل جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مازندران را جهت پیگیری موضوع با قید فوریت از دبیر آن یعنی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران طلب نمائید و ایضاً شکایت این حقیر و شورای اسلامی شهر ساری به عنوان نمایندگان در صحنه ی مردم شریف مرکز استان را خطاب به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تنظیم و ابلاغ فرمائید.

مضافاً از شورای منطقه ای آموزش و پرورش مازندران نیز تقاضای رسیدگی عاجل به این تخلف آشکار و شبهه ناک آن هم در کتاب درسی این کشور و برخورد با عاملان احتمالاً بابلی این اتفاق را دارم.

در ضمن به ریاست محترم شورای اسلامی شهر بابل نیز توصیه می گردد با الگوبرداری از مدیریت شهری ساری، زمینه های رشد و توسعه بابل را جهت ارائه  به هموطنان عزیز در فضایی مناسب فراهم سازند و از پیگیری روش های این چنینی جداً احتراز نمایند.

در خاتمه از نمایندگان ساری در مجلس شورای اسلامی هم انتظار می رود چنانچه وقتی پیدا نمودند، در این رابطه از وزیر آموزش و پرورش نیز طرح سوال کنند.

علی اکبر زلیکانی

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :