آخرین عناوین

يکشنبه 26 آذر 1396-21:21 کد خبر:48352

انتقاد نماینده مردم ساری در مجلس:

نمایش شهری، بجز ساری به عنوان مرکز استان مازندران در کتاب درسی/وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد

نماینده مردم ساری و میاندورود گفت:وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باشد، که چرا در کتاب درسی جدید سال دهم دبیرستان، شهری به جز ساری به عنوان مرکزاستان مازندران معرفی شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از خانه ملت،علی‌اصغر یوسف‌نژاد  با انتقاد از نقشه‌ ایرانی که در کتاب درسی جدید سال دهم دبیرستان وجود دارد، گفت: در کتاب درسی جدید التالیف جغرافیا که سال دهم دبیرستان تدریس می‌شود و در آن نقشه‌ای از ایران به تکرار وجود دارد، متاسفانه شهری به جز ساری به عنوان مرکز استان مازندران مشخص گردیده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان کرد: این اقدام باعث شکاف و حساسیت‌های بین شهری و قومی در استان مازندران شده است و بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان در این رابطه اظهار نگرانی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مسئله پیگیری می‌شود، اظهار کرد: من به آموزش و پرورش در این زمینه تذکر داده‌ام و در صورتی که این مشکل از سوی این وزارتخانه حل نشود و جبران نگردد خواستار  مجازات مسببین این کار هستم چرا که در این شرایط به دنبال وحدت، آرامش و امنیت در استان هستیم.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه افراد مولف این کار با نیت خیری انجام نداده اند، ادامه داد: آموزش و پرورش باید مشخص کند چرا بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب و چاپ تعداد زیادی کتاب فردی عمدا یا سهوا چنین تخلف آشکاری را انجام می‌دهد؟

چرا وزارتخانه‌ای با این امکانات، بودجه و کارشناس این خطای آشکار را انجام می‌دهد که موجب شکاف بین مردم ‌شود؟

چرا وزارت آموزش و پرورش و وزیری که از نظر فکری و فرهنگی باید به آرامش جامعه کمک کند چنین کار خطایی انجام می‌دهند؟

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: من از طریق وزارتخانه این موضوع را صد در صد پیگیری می‌کنم و این مسئله در بخش نظارتی مجلس که به صورت سوال واستیضاح است مطرح است؛ هم‌چنین از رئیس‌جمهور هم پیگیری می‌شود؛ این موضوع شاید برای افرادی مسئله‌ کوچکی باشد اما برای استانی که همه شهرهای آن کلانشهر است ابعاد محلی و شهری و رابطه بین شهری نامناسبی دارد؛ این مسئله مورد اعتراض و ایراد خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سطح چند شهر قرار گرفته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :