آخرین عناوین

سه شنبه 28 آذر 1396-20:31 کد خبر:48393

مدیرکل محیط زیست مازندران خبر داد:

روش شکار پرندگان در فریدونکنار غیرمجاز است

مدیرکل محیط زیست  گفت: روش شکار پرندگان در فریدونکنار غیرمجاز است و خطر انتقال بیماری به انسان از طریق پرندگان در بازار فریدونکنار وجود دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی درباره ممنوعیت شکار پرندگان و عرضه آن در بازارهای مازندران به ویژه فریدونکنار در مصاحبه با شبکه طبرستان، اظهار کرد: در ارتباط با فریدونکنار که یک مورد خاصی است و 15 سال است که علاوه بر روش‌های قدیمی، روش‌های غیرمجاز که منجر به کشتار پرندگان می‌شود، ابداع کردند، دغدغه‌های خاصی داریم.

وی افزود: این موضوع به شورای تامین استان منعکس کردیم و توضیحاتی ارائه شده و مصوباتی گنجانده شده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران اضافه کرد: در مصوبه مواردی در ارتباط با برخورد روش‌های غیرمجاز داشتیم که یکی از آنها ساماندهی بازار بود.

ابراهیمی با اعلام اینکه زنجیره کاملی از شکار و فروش پرندگان در فریدونکنار ایجاده شده است، تصریح کرد:صید، شکار و عرضه زنجیره است و چون شکار کنترل نشده است به راحتی در بازار به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: این بازار حتی محل عرضه پرندگان غیرمجازی که از سایر استان‌ها صید می‌شود، شده است.

مدیرکل محیط زیست مازندران ادامه داد: شکار پرندگان موضوع مهمی است که شواری تامین نسبت به این مسئله حساسیت نشان داده و بر اساس قانون باید دو مرتبه به افراد اخطار داده شود که اخطار اولیه داده شد و زمان آن منقضی شده است، برای بار دوم اخطار می‌دهند که اگر انجام نشد و باید نسبت به جابجایی آن اقدام شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:ما هم به دنبال ساماندهی این موضوع هستیم و همکاران دامپزشکی و بهداشت پیگیر این موضوع هستند، خطر انتقال بیماری به انسان از طریق پرندگان در بازار فریدونکنار وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که وجود پرنده‌ها در بازار نشان‌دهنده عدم موفقیت این طرح است، گفت: بنده هم موافق هستم که این طرح موفق نبوده است، در گذشته مشکلی که وجود داشت عدم هم‌صدایی در استان برای جمع‌آوری صید پرندگان بود، در حال حاضر این وفاق در مجموعه قضایی و انتظامی وجود دارد، همه در حال حاضر مصمم هستند که با روش غیرقانونی برخورد شود.

مدیرکل محیط زیست مازندران در پایان بیان کرد: در حوزه شهرستانی هم حمایت‌های لازم در برای برنامه پنج ساله محیط زیست در برنامه کاری قرار دارد، این یک گام بزرگی است که باید عملیاتی و اجرایی کنیم و در دو هفته آینده زمینه ساماندهی شکار پرندگان در فریدونکنار فراهم می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :