آخرین عناوین

چهارشنبه 29 آذر 1396-9:19 کد خبر:48397

قابل توجه مسئولین اداره برق:

هزینه روشنایی 24 ساعته محمودآباد با چه‌ کسی است؟

روشنایی معابر از کارهای اجرایی ادارات برق است اما با چه فرمولی هزینه آن محاسبه و از کجا پرداخت می‌شود که در چندین کوچه لامپ‌ها به ‌صورت 24 ساعته روشن هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حدود یک ماه است که هر روز صبح از منزل خارج می‌شوم وقتی به تیرهای چراغ برق می‌نگرم روشن بودن لامپ‌های بالای آن باعث تعجبم شد و از خودم می‌پرسم که حتما در حال ترمیم خطوط و یا بهسازی هستند ولی وقتی به چند تا از کوچه‌های دیگر هم رفتم باز هم این لامپ‌ها را روشن دیدم که سبب نگارش این مطالب شده است.

در واقع روشنایی معابر از وظایف مسئولان خدمات شهری شهرداری‌ها بوده و کارهای اجرایی این کار با ادارات برق شهرستان‌ها است اما در اثر بی‌دقتی و سهل‌انگاری عده‌ای در سرکشی و بازرسی از سطع معابر شهری و روشن ماندن لامپ‌ بالای تیرهای برق در تعداد زیاد و هزینه‌ای که بر دوش بیت‌المال می‌گذارد اینکه چگونه هزینه آن محاسبه و از چه محلی پرداخت می‌شود باید اطلاع‌رسانی شود.

مسئولان محترم شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بوده که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده پس وظیفه همه مردم و مسئولان پیروی از سیاست ابلاغی رهبری بوده و باید تا جای امکان کاری کنیم تا با کمترین هزینه بیشترین بازده و راندمان و بهره‌وری را در کارمان داشته باشیم.

در این شرایط هدر رفت انرژی در سطع وسیع در کوچه پس کوچه‌های شهر محمودآباد اصلا پذیرفته نیست زیرا چون هم پول آن از جیب مردم بوده و هم در اثر استفاده نادرست و سوختن لامپ‌ها دوباره باید لامپ جایگزین تعویض شود که این هزینه هم بر هزینه مصرف انرژی انباشته شده و باید از جیب مردم پرداخت شود.

وقتی یک مشترکی به دلایلی هزینه برق مصرفی را تا یک سقفی پرداخت نکرد ماموران وظیفه‌شناس برق ورودی شخص را قطع می‌کنند در چنین مواقعی که هزینه بر کل شهروندان تحمیل می‌شود مسئولان و مدیران بالا دستی چه تصمیمی باید بگیرند؟

با دقت بیشتر و بازرسی و تعمیر فتوسل‌های پست‌های برق و سرکشی روزانه در سطح معابر شهری و یا درخواست همکاری از دهیاران در روستاها برای کمک به اداره برق در این زمینه از هدر رفت انرژی کشور جلوگیری کرده و در نتیجه آن از هزینه‌هایی تحمیلی به مردم کم شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :