آخرین عناوین

چهارشنبه 29 آذر 1396-9:34 کد خبر:48399

معاون فرماندار گلوگاه خبر داد:

خسارت پس‌روی آب دریای خزر به صنعت گردشگری در گلوگاه

معاون فرماندار گلوگاه از خسارت پس‌روی آب دریای خزر در گلوگاه به صنعت‌گردشگری این شهرستان خبر‌ داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،یاسر جعفری با اشاره به اینکه شهرستان گلوگاه، شرقی‌تر‌ین شهرستان و ورودی مازندران است و دارای توانمندی‌های بالقوه در گردشگری است، گفت:شهرستان گلوگاه چند ظرفیت گردشگری را با هم در اختیار‌ دارد و ظرفیت‌های این شهرستان در کوهستان، جنگل، دشت، تالاب بین‌المللی میانکاله کمتر دیده‌شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگران و سرمایه‌گذاران به شهرستان گلوگاه هدایت نمی‌شوند و مناظر طبیعی گلوگاه، بکر و دست‌نخورده است،افزود: منطقه گردشگری «توسکا‌چشمه» درجه دمای مناسب در گرما و سرما دارد و توانمندی‌های تالاب بین‌المللی میانکاله ندیده گرفته شد و ظرفیت گردشگری پرنده‌نگری هم می‌تواند مورد توجه باشد.

معاون فرماندار گلوگاه با بیان اینکه مجتمع رفاهی آبادگران از ۱۲ سال پیش آغاز شد در فضای ۱۰۰ هکتاری، 2 هزار واحد اقامتی را بسازند و تعدادی از واحد‌های آن ساخته‌ شد، خاطر‌نشان‌کرد: مجتمع رفاهی آبادگران دارای مشکلات مختلف است که در حال پیگیری برای حل آن هستیم و جلسات متعدد و پیگیری های مختلف انجام شده است و انتظار داریم تا بودجه ۱۳ میلیارد تومانی که از صندوق توسعه ملی مصوب شد داده‌ شود و ساخت آن باعث تحول در گردشگری شرق مازندران است.

این مسئول با اعلام اینکه ستاد اسکان، چادر‌خوابی و خانه ‌مسافرها هم اگر چه به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند اما به اقتصاد صنعت گردشگری ضربه می‌زند، اظهار‌ کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین گذشته حدود یک هزار و 500 نفر به مراکز اقامتی ما آمده‌اند که ناچیز است، گلوگاه محل تلاقی استان‌های مازندران، سمنان گلستان است و در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد که بیانگر توانمندی گردشگری آن است.

جعفری با اشاره به اینکه مجتمع آبادگران ۶۶۰ شغل مستقیم ایجاد می‌کند و منطقه توسکا‌چشمه دارای توانمندی گردشگری است که باید مورد‌ توجه باشد، افزود: آب دریای خزر در گلوگاه دچار پس‌روی شد و ساحل گلوگاه از امن‌تر ین سواحل است و گزارش غرقی نداشتیم که انتظار می‌رود با پس‌روی آب ساحلی خزر برنامه‌ریزی برای ایجاد دریاچه‌های مصنوعی یا سایر طرح‌ها اجرایی شود.

وی به پیشبرد گردشگری در شهرستان گلوگاه اشاره کرد و گفت: مجتمع‌های اقامتی زیادی متعلق به دولت است که به اهداف گردشگری صدمه می‌زند و هنگامی که بخش خصوصی حوزه گردشگری هزینه می‌کنند باید حمایت شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :