آخرین عناوین

پنجشنبه 19 تير 1393-19:32 کد خبر:487

اقدام جدی فرماندار نوشهر

کارت زرد فرماندار نوشهر به کمیته بهداشت طرح سالم‌سازی دریای نوشهر

فرماندار نوشهر گفت: کمیته بهداشت در حوزه طرح سالم‌سازی دریا به تعهدات خود ضعیف کار کرد و کارت زرد به این کمیته داده می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمدعلی قمی‌اویلی در جلسه طرح سالم‌سازی دریا که با حضور مسئولان و متولیان این طرح در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد با تأکید بر اهتمام بیشتر بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در فضای طرح سالم‌سازی، اظهار داشت: برگزاری نماز جماعت در فضای طرح دریای نوشهر قابل تقدیر است اما انتظار داریم در حوزه فرهنگی نیز بیشتر کار شود چرا که هر چه درباره مباحث فرهنگی کار شود باز هم کم است و این می‌طلبد تا متولیان امر با توجه شرایط خاصی که در حوزه گردشگری در این ایام وجود دارد نسبت به این مبحث مهم نیز بیشتر بپردازند.

وی از عملکرد کمیته بهداشتی ستاد سالم‌سازی طرح دریا انتقاد کرد و افزود: این کمیته نسبت به اقداماتی که باید در سواحل نوشهر انجام می‌داد بی‌توجهی کرد که به همین دلیل کارت زرد به کمیته بهداشت داده می‌شود.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه از مجموع 53 نقطه کور شناسایی شده در ساحل نوشهر تنها در 20 نقطه ناجیان غریق مستقر هستند اظهار داشت: حجم زیادی از مسافران از همین هفته وارد مازندران و شهرستان نوشهر می‌شوند و بنابراین باید خدماتی که در طرح دریا و ساماندهی‌هایی که انجام می‌شود برجسته شود.

وی بیان کرد: برخی گردشگران و مسافران ساعات طرح دریا را رعایت نمی‌کنند و این می‌تواند مشکلاتی را به‌وجود آورد که در این حوزه مجریان طرح دریا نظارت داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: مجریان و متولیان طرح سالم‌سازی دریا باید نسبت به حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در فضای طرح توجه خاصی داشته باشند تا حرمت‌شکنی نشود.

قمی‌اویلی با اشاره به فرا رسیدن هفته اکرام تصریح کرد: طرح افطاردهی در مسیرهای ورودی طرح‌های دریای نوشهر اجرا می‌شود که طی آن به همراه افطاری، بسته‌های فرهنگی نیز متناسب با این ماه مبارک به مسافران و گردشگران داده می‌شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر کمیته مغروقین به نقاط کور تأکید کرد و گفت: با هماهنگی میراث فرهنگی، امور آب و محیط زیست باید ظرف یک هفته تکلیف نقاط کور دریا مشخص شود.

فرماندار نوشهر بیان کرد: در بحث ساماندهی شناورها نیز باید هزینه‌های آن را از شهرک‌های ساحلی دریافت کرد و نسبت به ساماندهی‌ها اقدام شود.

به گزارش فارس، از زمان اجرای طرح سالم‌سازی دریای نوشهر که از 17 خرداد آغاز شد تاکنون سه نفر در آب‌های دریای نوشهر غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد کاهش غریق داشته است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :