آخرین عناوین

چهارشنبه 29 آذر 1396-14:59 کد خبر:49403

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر اعلام کرد:

شیوع سرطان ریه و معده در رامسر نگران کننده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: شایعات شیوع بالای سرطان در رامسر مورد تایید نبوده و سرطان ریه و معده در رامسر بیشترین آمار را دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از رامسرنوین، ابراهیم ناظریان در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای میانلات با بیان اینکه ۲۶ خانه بهداشت، ۸ مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان رامسر وجود دارد گفت: خانه های بهداشت ملکی و با توجه به قدمت ساخت فرسوده بودند‌ که در طرح تحول سلامت ۶ خانه بهداشت بهسازی شد.

وی افزود: ۹۰۰ میلیون تومان جهت ساخت خانه های بهداشت و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جهت بهسازی مراکز و ۸۹۰ میلیون تومان جهت تجهیر مراکز و خانه های بهداشت هزینه شده است.

ناظریان با اشاره به اینکه خانه بهداشت روستای میانلات با مساحت ۷۰ متر مربع و با اعتبار ۱۱۵ میلیون تومان ساخته شد که مورد استفاده ۳۰۰ نفر از اهالی این روستا و ۴ روستای اطراف قرار گرفته است‌ گفت: با وجود فرهنگ درمان محور بیشتر توجهات به بیمارستان و خدمات درمانی بوده و به خانه های بهداشت توجه چندانی نمی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر اظهار کرد: آمار سرطان در کشور رو به رشد است و غربالگری سرطان جدی گرفته شود و وضعیت آب آشامیدنی روستاها دفع فاضلاب فضولات حیوانی مواد غذایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: شایعات شیوع بالای سرطان در رامسر مورد تایید نبوده و سرطان ریه و معده در رامسر بیشترین آمار را دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :