آخرین عناوین

پنجشنبه 30 آذر 1396-12:39 کد خبر:49419

مسئولین پاسخگو باشید:

مسئول آلودگی آب استخرهای مازندران کیست!؟

مسئولین ورزش های آبی مازندران سری به استخرهای شنا و شیرجه مازندران بزنند،اگر آب این استخرها به جنگل ها و مراتع هدایت شود کل فضای سبز درختان نابود می شود!


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازند ورزش، مسئولین ورزش های آبی مازندران سری هم به استخرهای شنا و شیرجه مازندران بزنند آب استخر برخی از اماکن آبی ورزشی چند سال است که تعویض نشده و اگر آب این استخرها به جنگل ها و مراتع هدایت شود کل فضای سبز درختان نابود می شود !

باید افزود آلودگی های میکروبی ناشی از بدن شناگران و یا سایر عوامل محیط خارجی، مهمترین نگرانی موجود در بحث تصفیه آب استخر است.

بیماری های معمولی که توسط این آلودگی ها در انسان ایجاد می شوند، عبارتند از عفونت های گوشی، خارش و تحریک پوست، انواع مختلف باکتری و ویروس ؛ در سویی دیگر  مسیر ورودی این آلودگی ها و عوامل بیماریزا به بدن از طرق مختلف از جمله خوردن آب استخر، تماس پوستی، وارد شدن آب به بینی، دهان و گوش و تماس با غشاءهای موجود در آنها و همینطور تنفس هوای فضای استخر می باشد.

این آب ها بقدری آلوده به مواد شوینده و پاک کننده کلر و وایتکس می باشد که همه این موارد برای شفاف سازی آب استخرها پاسخگو نمی باشد.

مهم‌ترین نکته در پیشگیری از انتقال بیماری‌ها، رعایت بهداشت کلی در استخرهاست، اگر استخر سرپوشیده است حتما باید از سیستم تهویه سالم برخوردار باشد و اگر روباز است بهتر است که در معرض اشعه آفتاب قرار داشته باشد،علاوه براین لازم است که مواد ضدعفونی‌کننده مخصوص استخر در حد استاندارد استفاده شود.

گفتنی است بسیاری از نونهالان و نوجوانان استفاده کننده از استخرها دچار انواع بیمارهای پوستی و ریزش مو و انگل پوستی شده اند ؛ از بازدید بازرسان امور بهداشتی اماکن ورزشی خبری نیست ؛ سونا بخار و خشک هم آلوده و جای تعویض لباس و سرویس بهداشتی هم کاملاً آلوده و کثیف می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :