آخرین عناوین

جمعه 1 دی 1396-19:17 کد خبر:49426

حال قلب اقتصادی مازندران خوب نیست:

کارخانه نساجی قائم‌شهر چشم‌انتظار تحقق وعده‌های دولت

یکی از کارخانه‌های مازندران که سال‌هاست با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند، کارخانه‌ای که زمانی قلب اقتصادی قائم‌شهر بود اما این روزها حال و روز خوبی ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، روزهای رقابت‌های انتخاباتی سپری شد و حسن روحانی توانست برای بار دوم اعتماد مردم را جلب کند.

روحانی در مراسم تنفیذش از انقلاب اقتصادی سخن گفت تا فقر را به‌طور کامل از جامعه ایران ریشه کن کند.

او گفت: تلاش دولتش بر آن است تا مردم به حقوق خود دست یابند،ریشه کن شدن فقر و از بین رفتن فساد حق مردم است؛ مهار تورم، رشد اقتصادی و سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی، دست‌یابی به بازار منطقه و جهان، رشد فضای آزاد و معنوی، دسترسی آسان به اطلاعات، برابری در برابر قانون، داشتن آینده‌ای مطمئن، اظهار نظر و دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن، همه حق مردم است.

این شعارها شاید برای اولین بار نبود که به گوش مردم ایران می‌رسید، حسن روحانی در طول دولت یازدهم نیز مجموعه‌ای از این شعارها بیان کرده است، اما در عمل چیزی که مردم مشاهده می‌کنند، خلاف آن است.

سیدحسین موسوی کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفت‌وگویی اظهار کرد: متاسفانه سیاست‌های دولت بر مبنای منافع مردم استوار نیست بلکه هدف سیاست‌های دولت، انتخاباتی و عوام‌فریبی است.

وی با تاکید بر اینکه این دولت، دولت مرفهین و در جهت منافع مرفهین است، افزود: نمی‌خواهند که مردم از حقایق مطلع شوند چرا که اگر این‌طور بود، قطعا آقای روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نبود.

حال قلب اقتصادی مازندران خوب نیست

بر خلاف شعارهای زیبای اقتصادی دولت، بسیاری از کارخانه‌های بزرگ کشور ورشکست شده‌اند و یا در آستانه ورشکستگی هستند.

یکی از کارخانه‌های مازندران که سال‌هاست با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می‌کند و هر بار مسئولان مختلف وعده‌هایی برای رفع مشکلات آن می‌دهند، کارخانه نساجی قائم‌شهر است،کارخانه‌ای که زمانی قلب اقتصادی شهر کارگری قائم‌شهر بود اما این روزها حال و روز خوبی ندارد.

چندی پیش محمد اسلامی استاندار جدید مازندران به صورت سرزده از این کارخانه بازدید کرد و وعده‌هایی برای احیای آن داد، وعده‌هایی که شاید عملیاتی بشود و یا شاید هم همانند وعده‌های استانداران سابق و سایر مسئولان مازندران به تاریخ بپیوندد.

استاندار مازندران در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی بیان کرد: ما از اقتصاد و معیشت ضربه سنگین خوردیم و جایی غفلت کردیم و جاهایی از الگوهایی استفاده کردیم که سازنده نبود.

اسلامی افزود: نساجی‌ قائم‌شهر در گذشته زیبا و با کفایت کار می‌کرد و نقطه امید مردم بود ولی به دلیل پیشرفت تکنولوژی نتوانست رقابت کند.

وی خاطرنشان کرد: با افرادی که صلاحیت داشتند نشست‌هایی برگزار کردیم و پیگیری می‌کنیم تا سرمایه‌گذار بیاوریم و بتوانیم نساجی را احیا کنیم.

اسلامی اظهار کرد: دولت برای نساجی قائم‌شهر و مازندران مصوبات خوبی در نظر گرفت و قرار است تسهیلاتی پرداخت کند.

وی در این بازدید قول مساعد برای احیای کارخانه نساجی قائم‌شهر و پیگیری مشکلات قرارداد انتقال کارخانه از سازمان خصوصی‌سازی به شهرداری قائم‌شهر و کمک برای بازار فروش محصولات این کارخانه را داد.

استاندار مازندران در گفت‌وگو با اعلایی مدیرعامل کارخانه، پیشنهاداتی برای احیای این کارخانه مطرح کرد و از مدیرعامل کارخانه خواست با توجه به سوابق فراوان در مدیریت صنعت نساجی کشور، این کارخانه را متحول کند.

بر اساس گزارش‌هایی که سایت روحانی‌سنج منتشر کرده، ۱۹ درصد وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در دولت یازدهم محقق شده، ۸ درصد به صورت ناقص محقق شده، پیگیری ۸ درصد از وعده‌ها متوقف و ۱۱ درصد محقق نشده و ۱۹ درصد از وعده‌های رئیس‌جمهور ایران از سوی خود او پیگیری نشده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید در این سه سال باقی مانده از دولت دوازدهم، به کدام یک از وعده‌های رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم جامه عمل پوشیده خواهد شد و سرنوشت کارخانه نساجی قائم‌شهر و سایر کارخانه‌های مازندران به کجا می‌رسد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :