آخرین عناوین

جمعه 1 دی 1396-19:40 کد خبر:49430

قابل توجه مسئولین شهرستان:

فروشگاه‌های بی‌پارکینگ و سکوت شهرداری قائم‌شهر!؟

چرا شهرداری و شورای شهر قائم شهر در برابر ایجاد ترافیک بعضی فروشگاه های بزرگ این شهر سکوت کرده اند!؟


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر، در چند سال اخیر فروشگاه های بزرگ جایگاه ویژه ای در زندگی مردم قائم شهر پیدا کرده اند و به دلایل مختلف که البته طرح آنها جایش در این یادداشت نیست ، توانسته اند مشتریان خوبی پیدا کنند.

اما از آنجائی که برابر ضوابط و مقررات شهرسازی هر واحد تجاری با حداقل 17.5 متر مربع فضا ، باید دارای یک پارکینگ نیز باشد ، لذا بر اساس طرح تفضیلی قائمشهر مجتمع های تجاری پرمشتری و با حجم متقاضیان زیاد ضمن جانمائی درست باید بر اساس فضائی که در اختیار دارند نسبت به تامین پارکینگ نیز اقدام کنند که متاسفانه در شهر قائم شهر شاهد هستیم تعدادی از مراکز فروش و واحدهای تجاری ، خیابان را به محلی برای پارک اتومبیل های مشتریان تبدیل کرده اند.

از آنجائی که شورای شهر و شهرداری هر دو طبق ماده 7 قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، مکلف به رعایت و اجرای دقیق مصوبات کمیسیون ماده 5 و بطور کلی طرح های مصوب شهرسازی و معماری مانند طرح تفضیلی و جامع هستند ولی مشاهده می کنیم شورای شهر و شهرداری قائم شهر در برابر مزاحمت های ایجاد شده از سوی بعضی فروشگاه ها به خصوص فروشگاه های بزرگ مواد غذایی در سطح شهر بی تفاوت هستند.

مشخص نیست چرا شهرداری و همچنین شورای شهر قائم شهر به عنوان ناظر برعملکرد شهرداری تا به امروز برخوردی با اینگونه فروشگاه ها در سطح شهر نکرده اند!؟

نکته جالب اینجاست که چندی پیش رئیس شورای شهر قائم شهر در نطقش ، پلیس راهور را به دلیل بی توجهی به ترافیک موجود در سطح شهر ، مورد انتقاد شدیدی قرار داده بود ولی اگر بیشتر و عمیق تر به مسائل شهری قائم شهر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از ترافیک های ایجاد شده ریشه در عملکرد شهرداری قائم شهر و عدم نظارت دقیق آنها دارد.

در هر صورت شهرداری قائم شهر در این حالت دو راه قانونی پیش رو دارد اول اینکه یا باید جلوی فعالیت و مزاحمت این فروشگاه ها را بگیرد و اجازه فعالیت به آنها ندهد و یا آنکه با تعیین یک مهلت آنها را ملزم به تهیه پارگینگ اختصاصی نماید.

باید منتظر بمانیم و ببینیم شورای شهر قائم شهر بالاخره یک سوزن به خودش خواهد زد یا همچنان جوالدوزها را به سمت دیگر نهادها و ارگان ها پرت می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :