آخرین عناوین

شنبه 2 دی 1396-10:1 کد خبر:49445

در راستای کمک به استاندار برای نهضت مناسب‌سازی:

آقای اسلامی مناسب‌سازی اماکن را از همسایگی خودتان شروع کنید

استاندار از عدم مناسب‌سازی استان در روز جهانی معلولان، از جامعه کم‌توان جسمی استان عذرخواهی کرد، آقای استاندار مناسب‌سازی اماکن را از همسایگی خودتان شروع کنید.


به گزارش خزرخبر و به نقل ازبلاغ، برای یک فرد کم‌توان جسمی زمانی که بستر برای فعالیت اجتماعی فراهم نشود، هر روز روز معلول است.

این معلول زمانی توانمند می‌شود که بتواند استعدادها و پتانسیل خودش را نشان دهد.

معلولان استعدادهای بالقوه زیادی دارند که شرایط سخت جامعه این عرصه را برای آنها تنگ کرده است، نمونه آن سیدمحمد موسوی بزرگترین تولیدکننده مواد شوینده ویژه نوزدان در کشور.

نماینده دولت در استان مازندران از عدم مناسب‌سازی استان در روز جهانی معلولان، از جامعه کم‌توان جسمی استان حاضر در جلسه عذرخواهی کرد.

این رسانه در راستای کمک به استاندار، بنا دارد تا امکانی فاقد رمپ مناسب برای تردد افراد کم‌توان جسمی مازندران را در حد بضاعت خویش معرفی کند.

نهضت مناسب‌سازی امری است که در استان مازندران چندان جدی نگرفته شد.

متولی اصلی طرح موضوع نهضت مناسب‌سازی مسئولان بهزیستی استان مازندران هستند که به نظر می‌رسد آنطور که باید و شاید دغدغه‌ها را به خوبی منتقل نکردند و دلیل آن هم شاید این بود که خودشان نقص جسمی نداشتند.

اگر خودشان به درد جامعه معلولان دچار بودند شاهد افزایش گلایه‌های معلولان در سطح وسیعی نبودند، جدی نگرفتن جلسات کمیته ساماندهی و عدم ایجاد دغدغه در بین مدیران و مسئولان شهری و استانی یکی از گلایه‌های جدی است که به مسئولان بهزیستی استان مازندران وارد است و باید به افکار عمومی پاسخ بدهند که چرا با وجود سالیان سال از داشتن مصوبه قانونی برای ساماندهی امکان اقدام مناسبی برای رفع این گره در استان انجام نشده است.

اظهار نظر در ارتباط با کم‌کاری در حوزه بهزیستی در جای خودش محفوظ و حرف‌های زیادی باید در این ارتباط حداقل در حوزه مناسب‌سازی انجام شود.

اما قرار است در این گزارش چند آدرس در اختیار استاندار مازندران برای مناسب‌سازی ارائه دهیم.

آقای اسلامی وقتی که از حیاط استانداری مازندران خارج می‌شود، روبروی ساختمان شما ساختمان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود دارد که پله‌های بسیار بلندی دارد که واقعا امکان عبور از این پله‌ها سخت است، کمی آن‌طرف‌تر اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران قرار دارد، متولیان این اداره برای رفع تکلیف به قول خودشان رمپی ساختند که انسان سالم هم توان حرکت بر روی آن را ندارد و مراجعه‌کنندگان پست هم از این رمپ به نظر می‌رسد که استفاده می‌کنند ولی حقیقتا قابل استفاده نیست.

جناب آقای استاندار به ابتدای میدان امام حسین(ع) که رسیدید ساختمان قدیمی و زیبای بانک ملی قرار دارد که پله‌های سنگی بزرگی دارد، افراد کم‌توان جسمی که هیچ، بنده‌خدا کارمندان مسن این اداره هم شاید برای عبور از پله با مشکل مواجه شوند.

نیم دوری پس از میدان امام حسین(ع) زدید، همین ابتدای خیابان فرهنگ، ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران قرار دارد، خداوکیلی خود مدیرکل هم با این سنش نمی‌تواند از پله‌های تعبیه شده این ساختمان بالا و پایین برود.

البته در همان سالنی که سخنرانی داشتید و از معلولان عذرخواهی کردید، مدیرکل ورزش و جوانان بنده‌خدا در جمع خبرنگاران گفته بود که برای دیدار با افراد کم توان جسمی، وقتی که با او کار داشته باشند، از پله‌های چهار طبقه این اداره پایین می‌آید و به درد دل افراد کم‌توان جسمی گوش می‌دهد، بی‌زحمت پولی به حسین‌زادگان هم بدهید که این آسانسورش را درست کند، ظاهرا اوضاع مالی این اداره خیلی خراب است!

تا یادمان نرفته و گزارش طولانی نشده، ساختمان ناحیه یک آموزش و پرورش هم محل مناسبی برای تردد افراد کم‌توان جسمی نیست.

فعلا همین چندین مورد را دستور بفرمایید ساماندهی کنند، در فرصت دیگر وضعیت مابقی ادارات و سازمان‌ها را خدمتتان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

البته یک منبع آگاه گفته بود که رمپ ساخته شده استانداری هم استاندارد نیست ولی در این حد هم قابل قبول است که برخی از ادارات و نهادها در این زمینه پای کار باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :