آخرین عناوین

شنبه 2 دی 1396-18:30 کد خبر:49450

در بازدید از بیمارستان امام سجاد رامسر مطرح شد:

توجه به توسعه کشور و پرهیز از بخشی نگری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بازدید از بیمارستان امام سجاد رامسر گفت:همه ما در هر نقطه ای زندگی می کنیم باید به توسعه کشور توجه و از بخش نگری پرهیز کنیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران صبح امروز از بیمارستان امام سجاد رامسر بازدید کرد.

سید عباس موسوی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این بازدید که وی را معاونین درمان و آموزشی دانشگاه و مسؤلین شهرستان رامسر همراهی می کردند با بیان اینکه هدف دانشگاه توسعه متوازن است، گفت: معتقدم همه ما در هر نقطه ای زندگی می کنیم باید به توسعه کشور توجه و از بخش نگری پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از پزشکان متخصص به غرب استان تخصیص پیدا کرد ، افزود: مرزبندی بین استان ها وجود ندارد و این مرزبندی ها به ما آسیب وارد کرده است که امیدواریم با نگاه غیر منطقه ای این مشکلات از بین برود و زیر ساخت های مناسب فراهم شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه اشاره کرد و گفت: باید مناطق استان به عنوان بلوک های منطقه ای دیده شوند و زیرساخت های مناسب و متناسب هر بلوک طراحی و اجرا گردد.

موسوی با بیان اینکه اخذ تصمیمات خلق الساعه درست نیست، گفت: در حوزه بهداشت و درمان نگاه منطقه ای به ضرر مردم است زیرا با احداث بیمارستان جامع می توان خدمات بهتری را به مردم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نگاه منطقه ای در جامعه ما نهادینه شده است که تغییر آن بسیار سخت است،گفت: در برنامه 1404 وزارت بهداشت و درمان سرانه تخت داریم که می توان با تجمیع آن در یک بیمارستان مجهز خدمات بهتری را ارائه کرد.

موسوی در پاسخ به سوال فرماندار درباره بیمارستان احمدی نژاد کتالم گفت: دانشگاه آزاد مسولیت بیمارستان را پذیرفته است و بیمارستان هم به این دانشگاه واگذار گردیده و بواسطه همین واگذاری مجوز آموزشی صادر شده است،لذا کلیه مسئولیت ها بعهده آن دانشگاه است و البته دانشگاه آزاد قول توسعه بیمارستان را هم داده بود که متاسفانه به آن عمل نکرده است.

شمس الله شریعت نژاد، نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد ضمن تشکر و قدردانی از خدمات ارائه شده در دولت تدبیر و امید، بیان کرد: امروز در برخی از مناطق با کمبود پزشک مواجه هستیم که امیدواریم برطرف شود.

وی خواستار راه اندازی دانشکده پرستاری در رامسر شد وگفت: ساختمان نیمه کاره همجوار با بیمارستان امام سجاد (ع) از سال 1353بر روی زمین مانده بود که با همت وزارت بهداشت اقدامات خوبی انجام شد که بزودی به بهره برداری می رسد.

نماینده مردم رامسر ، تنکابن و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مازندران به ویژه در شهرستان رامسر با مشکل زمین مواجه هستیم، افزود: با توجه به پروژه هایی که بر روی زمین افتاده است باید از این سرمایه ها استفاده کنیم.

شریعت نژاد با بیان اینکه با تاسیس مرکز درمانی مجهز می توان به شهرهای همجوار خدمات ارائه داد،افزود: بیمارستان 35تخت خوابی به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده است که به دلیل مشکلات مالی امروز خدماتی را ارائه نمی دهد.

محمد آزاد، فرماندار رامسر با بیان اینکه در گذشته اورژانس بیمارستان با مشکلات زیادی مواجه بوده است، ادامه داد:در چند سال اخیر اقدامات خوبی جهت رفع این‌مشکلات انجام شده است که خوشبختانه پزشکان تخصصی نیز جذب شدند.

وی به خریداری دستگاه سی تی اسکن اشاره کرد و گفت:دستگاه سی تی اسکن بیمارستان رامسر از رده خارج شده و بزودی دستگاه جدید راه اندازی می شود.

آزاد به مشکلات بیمارستان کتالم اشاره کرد و خواستار رفع چالش های و مشکلات آن شد.

فرماندار رامسر با بیان اینکه شرکت آرین پایاب،برای راه اندازی مرکز دیالیز اعلام آمادگی کرد، افزود: جلسه ای نیز با وزارت بهداشت برگزار شد و شهرداری نیز پروانه ان را ظرف 4روز صادر نمود که امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به زودی احداث شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :