آخرین عناوین

شنبه 2 دی 1396-19:43 کد خبر:49456

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

سازمان‌های مردم نهاد مازندران در حوزه سلامت فعال شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در استان گفت: سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در مازندران فعال شوند.


به گزارش خزرخبر، سید عباس موسوی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی غرب استان  و بازدید از بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس، هدف بازدید از مراکز درمانی را بررسی مشکلات بیمارستان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: خدمات در حوزه درمان‌گران است و باید منابع را به درستی هزینه کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته عمده نیروها به غرب مازندران تخصیص داده شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند پس از اتمام تعهد پزشک وی را بالاجبار در مجموعه نگه دارد و برای رفع این معضل و حفظ نیروهای تخصصی باید مسئولان شهرستانی تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر احداث بیمارستان‌های بزرگ در استان، گفت: با احداث بیمارستان‌ها پزشکان متخصص به سهولت می‌توانند خدمات را ارائه دهند.

موسوی بر استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: خیران سلامت کمک‌های مطلوبی به حوزه سلامت مازندران کردند.

راه اندازی کلینیک تخصصی در غرب مازندران

محمد ناصر زندی، فرماندار چالوس نیز با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در سال‌های اخیر خدمات خوبی در حوزه سلامت ارائه شده است.

وی سلامت را جزو ارکان اصلی توسعه پایدار دانست و افزود: شهرستان چالوس با توجه به ظرفیت گردشگری شهر خاصی است که به دلیل ترافیک سنگین خدمات‌رسانی بسیار سخت است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در حوزه بهداشت وضعیت مطلوب است، افزود: مردم چالوس در بیش از 95 درصد موارد از خدمات حوزه سلامت رضایت دارند.

وی به بدهی بیمه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات و عدم پرداخت بیمه‌ها به وزارت بهداشت نمی توان از دانشگاه علوم پزشکی خدمات زیادی بخواهیم.

زندی خواستار راه اندازی کلینیک تخصصی در غرب استان شد و گفت: بخش خصوصی در حوزه سلامت ورود پیدا کردند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

براساس این گزارش، بیمارستان طالقانی 200 تختخوابی است و دارای بخش دارای بخش‌های مختلف داخلی، اطفال، جراحی، سی سی یو، ای سی یو، LDR، NICU، پاراکلینیک، اکو، اندوسکوپی، اورژانس و سی تی اسکن است.

این بیمارستان در سال 1392 و با متر از 15 هزار و 300 مترمربع در سه طبقه افتتاح شده است که دارای 234 تخت شناور و دارای 75درصد ضریب اشغال است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :