آخرین عناوین

دوشنبه 4 دی 1396-9:39 کد خبر:49481

بخشدار‌زیراب خبر‌ داد:

آتش‌سوزی در 33 هکتار از جنگل‌های سوادکوه

بخشدار‌ زیراب از آتش‌سوزی روز گذشته در 33 هکتار از جنگل‌های سوادکوه خبر‌ داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، پاییز و برگ‌های‌خزان در جنگل‌ها همواره با آتش‌سوزی در جنگل‌ها همراه است که لزوم آموزش لازم همگانی و آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای مقابله با مشکلات را دو‌چندان می‎کند.

وقوع آتش‌سوزی در دو نقطه جنگلی شهرستان سوادکوه که برای روز روز گذشته یک‌شنبه ثبت‌شد که با تلاش مردم، مسئولان محلی و مسئولان مرتبط مدیریت‌ شد، بیانگر وجود زمینه‌های لازم برای ایجاد یا گسترش آتش‌سوزی است.

* اختصاص یک‌دستگاه ماشین آتش‌نشانی برای دهستان کسلیان

بخشدار‌زیراب از وقوع دو آتش‌سوری در روز یک‌شنبه در منطقه بهمنان و منطقه درکیمیان سوادکوه خبر‌ داد و گفت: بر‌آورد اولیه وسعت آتش‌سوزی در منطقه بهمنان حدود 30 هکتار و برای منطقه درکیمیان هم حدود 3 هکتار است.

کیان الهی با بیان اینکه آتش‌سوزی در منطقه بهمنان حدود 6 ساعت و نیم و برای منطقه درکمیان حدود سه ساعت طول‌کشید، افزود: بی‌احتیاطی از مهم‌ترین دلایل آتش‌سوزی‌ها در جنگل محسوب می‌شود که لازم است رهگذران، بومیان و شکار‌چیان در این زمینه، توجه‌کنند.

وی با اشاره به کمبود بارندگی و آمادگی لازم جنگل برای ایجاد حریق، خاطر‌نشان کرد: بخشداری، دهیاران، شوراهای اسلامی و شرکت تعاونی دهیاران همکاری همه‌جانبه برای اطفا حریق داشتند و براساس تفاهم‌نامه با منابع‌طبیعی، مقرر‌ شد که تجهیزات لازم برای اطفا‌حریق در اختیار دهیاران قرار‌ گیرد که بخشی از آن اختصاص یافت و در انتظار تحویل بقیه تجهیزات هستیم تا دهیاران و شورا‌های روستا به عنوان نفرات اول حاضر در اطفا‌ی حریق با تجهیزات لازم عمل‌کنند.

بخشدار‌ زیراب از مصوبه اختصاص یک‌دستگاه ماشین آتش‌نشانی برای دهستان کسلیان خبر‌ داد و گفت: تا دو ماه آینده یک‌دستگاه ماشین آتش‌نشانی برای دهستان کسلیان در روستای اتو مستقر می‌شود.

* گزارش‌مردمی و اقدام به‌هنگام مانع گسترش آتش در منطقه درکیمیان

دهیار روستای جمشید‌آباد از دهستان سرخ‌کلا‌تپه بخش زیراب شهرستان سوادکوه نیز، گفت: آتش‌سوزی در ملک «ممرز‌همن» در منطقه درکیمیان و در پنج کیلومتری منطقه کرد‌آباد رخ‌ داد.

مجید خادمی افزود: آتش‌سوزی در ملک «ممرز‌همن» در منطقه درکیمیان از ساعت 18:30 دقیقه تا 21:30 دقیقه به طول انجامید.

وی از حضور دهیاری، شورای روستای جمشید‌آباد، اهالی، بسیجیان، کارکنان منابع‌طبیعی و شرکت چوب و کاغذ خبر‌ داد و کفت: گزارش‌مردمی و اقدام به‌‎هنگام باعث‌شد تا شاهد گسترش آتش نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :