آخرین عناوین

دوشنبه 4 دی 1396-12:35 کد خبر:49489

حکایت این روزهای بازار تخم مرغ:

تخم‌مرغ در مازندران طلا شد

افزایش قیمت تخم مرغ به قیمت طلا رسیده و این شوک سبب شده تا بسیاری از خانوارها قوت نیمرو را برای وعده غذایی خود نتوانند انتخاب کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، در حالی‌که طی هفته‌های اخیر قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار مازندران از مرز 15 هزار تومان عبور کرده بود، در حال حاضر این قیمت به 16 تا 17 هزار تومان به‌ازای هر شانه تخم مرغ رسیده است.

ناصر نبی‌پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم از محصول درب مرغدارای به طور میانگین به هفت تومان رسیده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری حاد تنفسی در میان طیور، درباره میزان مرغ‌های معدوم شده، افزود: 13 میلیون مرغ به طور قطعی معدوم شده بود؛ اما بر اساس گزارشاتی که به ما می‌رسد بیشتر شهرها درگیر این بیماری شده‌اند و تصور می‌شود تاکنون، تعداد مرغ‌های معدوم شده به حدود 14 تا 15 میلیون قطعه رسیده باشد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی نیز همچنان بالا است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما وقتی قیمت کالایی بالا می‌رود، دیگر شاهد افت آن نخواهیم بود.

قیمت 550 تا 600 تومانی تخم‌مرغ در بازار مازندران

کامران هاشمی،رئیس اتحادیه مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران عنوان کرد: در حال حاضر قیمت توزیع هر شانه تخم‌مرغ به واحدهای عرضه 15 هزار تومان است که با احتساب سود 10 درصدی، با قیمت 16 هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران درباره عوامل نوسانات هفته‌ای بازار تخم‌مرغ پاسخ داد: شیوع بیماری حاد تنفسی در میان مرغ‌های مادر تخم‌گذار به‌ویژه در ورامین، اصفهان و قم شاهد کاهش تولید و در نتیجه افزایش تقاضا و افزایش قیمت هستیم.

تبیین عوامل اصلی گرانی تخم‌مرغ

حسین نگهدار، مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی مازندران نیز بیان داشت: بیماری آنفولانزا در واحدهای تولیدی مرغ‌های تخم‌گذار استان‌های کشور موجب شده است تا شاهد افزایش قیمت تخم مرغ باشیم.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: هر ساله در فصل زمستان میزان تمایل مصرف به تخم‌مرغ افزایش می‌یابد و این افزایش تقاضا از یک‌سو و شیوع بیماری و همچنین کاهش تولید از سوی دیگر موجب این افزایش قیمت شده است.

شاید ساده‌ترین گزینه‌ای که خانوارها برای یک وعده غذایی انتخاب می‌کنند، نیمرو یا املت باشد، امری که با این روند بعید به نظر می‌رسد دیگر گزینه مقرون به‌صرفه‌ای باشد!!!

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :