آخرین عناوین

دوشنبه 4 دی 1396-15:44 کد خبر:49491

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران:

تیغ بلدوزرها طبیعت روستای «پرا» را نشانه گرفته است/ دولت حریف 4 ویلاساز نمی‌شود

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست مازندران گفت: بی‌تدبیری برخی مسئولان همواره کوهستان‌های استان را تهدید می‌کنند و این‌بار تیغ بلدوزرها طبیعت روستای «پرا» را نشانه گرفته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،داریوش عبادی با اشاره به ویلاسازی در ارتفاعات استان مازندران اظهار کرد: بی‌تدبیری و ناهماهنگی برخی مسئولان همواره کوهستان‌های ما را تهدید می‌کنند و این‌بار تیغ بلدوزرها طبیعت روستای «پرا» را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه روستای پرا در بخش دودانگه ساری حدود 22 سال قبل خالی از سکنه شده است، افزود: اخیراً چندین ویلا بدون اخذ پروانه و در خارج از بافت روستا ساخته شده است.

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران تعداد این ویلاها را چهار مورد عنوان کرد و گفت: خوش‌نشینان در این روستا بدون اخذ مجوز لوله‌کشی به طول 3.5 کیلومتر با لوله‌های رایگان و احداث منبع انجام شده است.

عبادی با بیان اینکه منابع طبیعی با تمهیداتی مجوز صادر می‌کند که هیچ‌یک از شروط آن توسط ویلاداران رعایت نمی‌شود، بیان کرد: منابع ملی با بیل مکانیکی به عرض چهار مترمربع و طول 3.5 کیلومتر تخریب می‌شود اما آقایان دلشان خوش است که 6 میلیون تومان خسارت گرفته‌اند.

وی با اعلام اینکه ویلاداران در این منطقه علاوه بر دو جاده موجود می‌خواهند که به طول 6 کیلومتر در حاشیه جنگل‌های بکر هیرکانی جاده اختصاصی هم داشته باشند، تاکید کرد:به‌دلیل اینکه جاده سازی توسط منابع طبیعی تأیید نشده بود اقدام ایجاد جاده اختصاصی به وسیله مسئولین دلسوز منابع طبیعی در بین راه موقتاً متوقف شد.

دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران با ابراز ناراحتی از اقدام خوش‌نشینان در روستای پرا در بخش دودانگه خاطرنشان کرد:مانند همه جا دولت حریف 4 ویلاساز نخواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :