آخرین عناوین

دوشنبه 4 دی 1396-21:32 کد خبر:49496

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران:

سازمان همیاری شهرداری های مازندران رکورد فعالیت های جهادی را شکست

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با توجه به وجود مشکلات متعدد ، پروژه‌های مختلف عمرانی در دستور کار قرار داده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، با توجه به اهمیت مدیریت پسماند وهمچنین آشنای مردم با سازمان همیاری شهرداری‌ها گفت‌وگویی با جواد واحدی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌‌های مازندران ترتیب دادیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم؛

*هدف و منبع درآمد سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران چیست؟

سازمان همیاری شهرداری‌ها یکی از سازمان‌های غیردولتی است که از محل درآمدهای خود به شهرداری‌های عضو خدمات ارائه می‌دهد.

 هدف سازمان همیاری شهرداری‌ها تامین نیازمندی‌های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به خودکفایی‌های شهری در دستور کار این سازمان است.

* چه اقداماتی در دستور کار سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران قرار دارد؟

پشتیبانی شهرداری‌ها واقدامات عمرانی ازطریق عملیات پیمانکاری، اقدامات تولیدی ازطریق ایجاد کارخانه‌ها و تولیدات، فعالیت در امور حمل و نقل شهری، فعالیت در امور بازرگانی، واردات و صادرات، قبول نمایندگی شرکت‌های بزرگ بازرگانی برای ارتقای وضعیت شهرداری‌ها، اقدام و مشارکت در پروژه‌های عمرانی و راه‌اندازی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی از اهداف سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران به شمار می‌رود.

*چه پروژه‌های عمرانی در دستور کار سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران قرار گرفته است؟

با توجه به مشکلات متعددی که در سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران از گذشته داشتیم، این سازمان در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کرده برای اینکه فضای اقتصادی سازمان را مدیریت کنیم پروژه‌های مختلف عمرانی در دستور کار قرار گرفت.

ازجمله پروژه‌های عمرانی ازجمله شهرک‌ها یا مجتمع‌های شن و ماسه در استان که کارگزاری آن ازطریق شورای حفظ حقوق بیت‌المال به سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران تخصیص پیدا کرد که در چهار نقطه مازندران شامل شهرستان‌های تنکابن، چالوس، ساری و بهشهر در دستور کار قرار گرفت.

اقدامات لازم برای شناسایی و ایجاد مجتمع‌های شن و ماسه در استان انجام شده است، عملیات اجرایی برای ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های شن و ماسه صورت می‌گیرد.

*یکی از اقدامات سازمان همیاری شهرداری‌ها در زمینه حمل و نقل و ترافیک است در این زمیته بیشتر توضیح می‌دهید؟

در زمینه حمل و نقل ترافیک اجرای سیستم پایش تصویری و نصب دوربین‌های مداربسته در سراسر استان در دستور کار قرار گرفته که اجرای این پروژه مهم از طریق سازمان همیاری به‌منظور کمک به شهرداری‌ها و رفع مشکلات شهری انجام خواهد شد.

* در بحث مدیریت پسماند سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران چه اقداماتی در دستور کار دارد؟

با توجه به تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر  سامان‌دهی مباحث زباله و مدیریت بازیافت،  اقدامات ویژه‌ای در تفکیک زباله از مبدا توسط سازمان همیاری شهرداری‌‌های مازندران در حال انجام است.

کارشناسان مدیریت بازیافت به‌صورت اجرایی در تمامی نقاط مازندران به‌عنوان ناظر مستقیم نسبت به نظارت در اجرا و تفکیک زباله از مبدا اقدامات شایسته‌ای انجام دهند.

* در بحث ساخت‌وساز سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران چه وظایفی دارد؟

 با توجه به اینکه امسال باعنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شده در دستور کار این سازمان قرار گرفته که در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز در فریدونکنار پروژه ۲۵۰ واحدی ساخت مجتمع تفریحی توریستی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار سازمان قرار گرفته که می‌تواند یکی از پروژه‌های مهم در زمینه جذب توریست و مسافران در مازندران باشد.

* یکی از مشکلاتی که سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با آن مواجه بوده بحث پرداخت معوقات و حقوق کارکنان سازمان است در این زمینه بیشتر توضیح می‌دهید؟

با توجه به مشکلات موجود اقتصادی در کشور که همه سازمان‌ها با مشکل مواجه هستند با کمک استاندار مازندران و معاونان بخش عمده‌ای از معوقات و حقوق کارکنان این سازمان پرداخت شده است.

*صحبت پایانی؟

اقدامات لازم برای هماهنگی با شهرداری‌های عضو در اجرایی کردن پروژه‌‌های عمرانی شهرداری‌ها در دستور کار سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران قرار گرفت‌.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :