آخرین عناوین

پنجشنبه 7 دی 1396-9:11 کد خبر:49534

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس اعلام کرد:

هیچ خاویاری از دریای خزر صادر نمی‌شود/وزیر کشور پاسخ دهد

نماینده مردم بابلسر گفت: در سال ۸۴ حدود ۶ هزار تن خاویار از دریای مازندران صادر می‌شد ولی امروز هیچ خاویاری نمی‌شود که وزیر کشور باید پاسخگو باشد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،ولی‌الله نانواکناری، درباره معضل پسماندها، شیلات و آب استان اظهار داشت: مشکل پسماندها، مازندرانی که بهشت ایران است را تبدیل به برزخ کرده و این وضعیت برای کل کشور نگران‌کننده است.

وی با اشاره به مشکل پسماند در ساحل دریای خزر، بیان کرد: حجم بسیار بالای زباله نه تنها در بابلسر و فریدونکنار بلکه در آمل، بابل، ساری، نوشهر و محمودآباد هم وجود دارد که متولی ساماندهی آن وزارت کشور است، در این‌باره طرح سؤال هم انجام شده و منتظر پاسخ وزارت کشور هستیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جلوگیری از این آلودگی‌ها باید از تشکیلات نوینی که امروزه در جهان مرسوم است استفاده شود، این زباله‌ها را باید به انرژی تبدیل کنیم و راه دیگر این است که پسماندها را تبدیل به کود کنیم.

این مسئول ادامه داد: دنیا تجربه‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد، ولی کشور ما هنوز از این تجربه‌ها استفاده نکرده و تبدیل به معضلی برای مازندران و کل کشور شده است.

نانواکناری خاطرنشان کرد: این معضل پسماندها به آب، خاک و هوای مازندران آسیب زده است.

وی گفت:در سال ۸۴ حدود ۶ هزار تن خاویار از دریای مازندران صادر می‌شد ولی امروز هیچ خاویاری از دریای خزر صادر نمی‌شود که دلیل این وضعیت آن را وزیر کشور باید جواب دهد، این موضوع را طرح سؤال می‌کنیم تا پاسخگو باشند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: گونه‌های آبزی در دریای مازندران منقرض شده‌اند و ماهی کپور و آزاد دیگر وجود ندارد و خاویار تقریبا به صفر رسیده است.

این مسئول تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در مازندران مشکل آب است، در این استان برای تامین آب شرب و آب کشاورزی دچار مشکل هستیم.

نانواکناری با بیان اینکه ما با داشتن آب، بی‌آب هستیم، افزود: با داشتن درصد بالای بارندگی مردم آب کافی ندارند و دلیل آن عدم مدیریت صحیح آب است و وزیر کشاورزی باید پاسخگو باشد.

وی گفت: مشکل آب شرب و کشاورزی یک مشکل جدی است و در آینده دچار بحران خواهیم شد که البته راهکار هم وجود دارد، باید توجه داشت که در بابلسر و فریدونکنار بیش از 2 هزار هکتار زمین آب‌بندان داریم که اگر بهینه‌سازی شود دیگر مشکل آب کشاورزی نداریم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :