آخرین عناوین

شنبه 9 دی 1396-21:3 کد خبر:49579

حاشیه های خواندنی جلسه شورای شهر ساری!!

فرماندار ساری به انتقادها پاسخ دهد/اعمال فشار به شهردار ممنوع

فرماندار ساری در مقابل انتقادهای بعضی از اعضای شورا سکوت اختیار نموده است.


به گزارش خزرخبر، در یازدهمین جلسه شورای شهر ساری انتقاد کارشناسی شده ای به فرماندار ساری شده است که مردم شهر منتظر شنیدن پاسخ می باشند.

براساس این گزارش، حاشیه های جلسه این هفته شورای شهر به قرار زیر می باشد:

*جلسه شورای شهر با 10 دقیقه تاخیر در ساعت 15:10 آغاز شده است.

*مدینه اعلام کرد اعضای شورا در موقع سخنرانی دقت نمایند تا رسانه ها حاشیه ننویسند.

*نجاریان در پاسخ به انتقاد کوروش یوسفی مبنی بر اعمال فشار برخی از اعضای شورا به شهردار، اعلام کرد باید نام این اعضاء بی پرده اعلام شود.

*مهدی عبوری در این جلسه شورا حضور داشت.

*با اعلام مدینه رئیس شورای شهر ساری،مصطفی بابایی به سمت مسئول دفتر رئیس شورای شهر ساری منصوب شد.

*بنا به اعلام مدینه سه عضور شورا به نام های آقا میری به علت حضور در سمیناری در تهران،قاسمی به علت حضور در سمیناری در گیلان و عشوری به علت حضور در سفر مرخصی گرفته و غایب می باشند.

&&شمشیربند

*شمشیربند خطاب به یوسفی با انتقاد از اینکه سمینار برگزار شده می توانست بهتر برگزار شود، اظهار داشت: جلسات فرهنگی فاقد خروجی،ارزش ندارند.

*مسئولین کشوری، استانی و شهرستان در مورد احداث کارخانه زباله سوز قول های زیادی داده اند که متاسفانه کمتر به قول های خود عمل نموده اند و شهرداری و اعضای شورای ساری بنا به قول مسئولین به مردم قول داده اند،اما از آنجائیکه تاکنون مسئولین به قول های خود عمل ننموده اند در نتیجه ممکن است شهرداری هم در انجام قول خود در احداث کارخانه زباله سوز تعلل بورزد.

*وی با اعلام اینکه استاندار مازندران باید پیگیر جدی تحقق بودجه احداث نیروگاه زباله‌سوز باشد، تصریح کرد: ضرورتی نیست که حتما استاندار به شورای شهر بیاید تا بخواهد مشکل مردم را برطرف کند بلکه وظیفه او خدمت رسانی است.

*شهرداری در حق مردم ساری در بحث زباله لطف نموده، زیرا این موضوع در حوزه فعالیت شهرداری نیست.

*شمشیربند با اشاره به اینکه ملت از عملکرد مسئولان ناراحت شده اند و فقر و بیکاری در جامعه بیداد می‌کند، تصریح کرد: مسئولان خواسته مردم را به دقت توجه کنند و نباید سبب ایجاد جریانات انحرافی در جامعه شود.

*شمشیربند با بیان اینکه مردم سرمایه‌های اصلی نظام بوده و باید خدمت‌رسانی واقعی مردم باشند، افزود: مسئولان کمتر دچار سرمایه اندوزی باشند و باید به مفهوم واقعی کلمه به مردم خدمت کنند.

*عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به قرارگیری مازندران در مسیر کمربند زلزله، گفت: کانون‌های مدیریت بحران در مناطق مختلف ساری ایجاد شود.

&& مدینه

*دعوت از استاندار جهت شرکت در جلسه شورای شهر و اعلام اینجانب مبنی بر اینکه ( پا نمی دهید) فنی در کشتی می باشد که متاسفانه صدا و سیما شیطنت نموده که بدین وسیله نارضایتی خودم را اعلام می دارم.

*مدینه با تاکید بر ارتقای سرانه فضای سبز در مرکز استان گفت: منابع طبیعی استان نسبت به واگذاری سکوتپه به شهرداری ساری کم کاری کرده است.

*رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه منابع طبیعی از سه سال گذشته تاکنون نسبت به واگذاری منطقه جنگلی سکوتپه به شهرداری ساری اقدام نکرده است، تصریح کرد: اصحاب رسانه باید کمک کار واقعی شهرداری و شورای اسلامی شهر باشند.

&&کوروش یوسفی

*سازمان عمران شهرداری ساری بدون هرگونه تبلیغات و با کمترین سر و صدا بیشترین فعالیت ها را دارد که جای تشکر و تقدیر دارد.

*پایش شهرداری در مناطق مختلف ضعیف می باشد که تا شهروندی در مورد شکایت منطقه خود پیگیری ننماید متاسفانه اقدامی صورت نمی دهند، که باید این مورد اصلاح شود.

*متاسفانه مدیر عامل برخی از سازمان ها عادت نموده اند تا از شهرداری بودجه خود را تامین نمایند در صورتی که می توانند با پیگیری از طریق کمیسیون ماده 77 نسبت به تامین اعتبار و بودجه خود اقدام نماند، که متاسفانه عدم پیگیری برخی از مدیران سازمان ها باعث برگشت خوردن 40 درصد از اعتبارات شده است.

*نباید برخی اعضا به شهردار در مورد برخی از موارد فشار وارد نمایند و شهردار را مجبور نمایند تا نسبت به انجام خواسته های آنها اقدام نماند.

&& زلیکانی

*علی اکبر زلیکانی در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری به نامه ی مطرح شده در این جلسه با مالکیت آقای لاکدشتی که به مدت 4 سال پرونده آن به دلیل مشکلات وراث و شهرداری متوقف مانده بود با هماهنگی شهردار ساری این مسئله مرتفع شد، اظهار کرد: موضوعاتی که در جلسه شورای شهر مطرح می شود برای آینده ساری بسیار مهم است.

*وی در توضیح این مطلب افزود: زمین مذکور بعد از پل کابلی در امتداد پارک ملل قرار دارد که با اعمال ماده 101 قانون شهرداری ها 1200 متر به اضافه خیابان 30 متری معادل با 50 درصد حق السهم شهرداری شد.

*نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ادامه سخنانش خطاب به استاندار مازندران گفت: در 4 سال گذشته بارها این مسئله مطرح شد که رودخانه های مازندران ظرفیت های مناسب برای سرمایه گذاری محسوب می شوند و برای اینکه از این ظرفیت ها به خوبی بهره گیری کنیم باید نقشه های حریم و بستر مشخص شده داشته باشند.

*زلیکانی با اشاره به اینکه آب منطقه ای متولی این امر است اما تاکنون برای این کار اقدامی انجام نداده است و سال ها با این وعده که ما در حال انجام این نقشه هستیم هنوز شاهد اتفاق خاصی در این حوزه نبوده ایم ، افزود: اگر بستر مشخص بوده و در اختیار شهرداریها و فرمانداریها در محدوده قانونی قرار گیرد؛متوجه می شویم که چه کسانی به این حریم و بستر تجاوز کرده اند.

*وی ادامه داد: زمانی که خواستیم فازدوم پارک ملل را اجرایی کنیم تازه متوجه شدیم در این سالها به این بستر و حریم چگونه تجاوز شده است ، چیزی که بر اساس قانون توزیع عادلانه آب جزء انفال است به آن دست درازی شده و هیچ مرجعی پیگیر این مشکل نبوده و اکنون مشکلات آن متوجه ما شده است.

*زلیکانی ازشهردارساری بواسطه اینکه اجازه ندادند تا اتفاقی ناخوشایندی که برای شبکه های معابر همچون کوی آزادی ، بلوار کشاورز، کارمندان و... در اثر عدم آینده نگری ایجاد شد، اتفاق بیفتد، قدردانی کرد.

*وی ادامه داد:هنوز تبعات شهر فروشی را در سالهای گذشته پس می دهیم، بوستان ولایت چند سالی که با همکاری عوامل شهرداری در حال انجام بوده تقریبا رو به اتمام است اما ساختمان اتکا منظره نازیبایی را برای این بوستان بوجود آورده است و این ساختمان به دلیل ارتفاعی که دارد مانع زیبایی های این پارک می شود چرا ؟ چون عده ای با نگاه منابع حاصل از شهر فروشی در سال های دوراین کار را انجام داده اند.

*وی گفت: برای اینکه این بوستان با منظر زیباتری دیده شود به شهردار ساری پیشنهاد کردم تا حتما این ساختمان بواسطه ایجاد ترافیک ، هم اینکه هیچگونه سنخیتی با این بوستان ندارد از اینجا نقل مکان کند ضمن اینکه یکی از گزینه هایی که برای این انتقال این فروشگاه در نطر گرفته شد همین زمین 1200 متری است که در اختیار شهرداری قرار دارد ؛درصورت توافق این ساختمان در این مکان احداث می شود.

*نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: ادامه پروژه پل کابلی بزرگترین پروژه ما در حوزه گردشگری وکاهش ترافیک تلقی می شود بنابراین تلاش می کنیم تا پایان دوره شورای پنجم این پروژه به بهره برداری برسد .

*وی با اشاره به پروژه کارخانه زباله سوز و تشریح اینکه هزینه این پروژه از محل اعتبارات دولت است و شهرداری متولی این پروژه بعد از بهره برداری است، گفت: توقف این پروژه عملا بر عهده شهرداری نیست گویی شهرداری ساری ناخواسته هزینه های زیادی برای این پروژه متحمل شده است .

*زلیکانی در ادامه از شهردار ساری که در این جلسه حضور داشت خواست تا روند انجام پروژه های عمرانی در دست اجرای شهر و کارخانه زباله سوز را برای اعضای شورا و شهروندان تشریح کند چرا که این پروژه از مطالبات مهم مردم بویژه مردم منطقه چهاردانگه است که ازانتقال زباله شهر و دفع آن در این منطقه رنج می برند.

*وی در بخشی دیگر از سخنانش به تقاضای کمک مرکز معلولان میاندرود از شورای شهر اشاره کرد و گفت: این مرکز متشکل از کودکان معلول ذهنی است اما به دلیل اینکه ساری مجوز این مرکز را نمی داد به میاندرود در شهر سورک منتقل شده و از آنجا مجوز دریافت کرده اند و فرمانداری اجازه کمک به این مرکز را نمی دهد اگر چه در قانون شهرداری نیز این مسئله قید شده است .

*زلیکانی خطاب به فرماندار ساری اظهار کرد: اما سوال اینجاست اگر هزینه کرد ما برای محدوده خارج از شهرخلاف است چرا ما را مجبور به این کردید که زباله ساری را با هزینه ی بسیار بالا به منطقه چهاردانگه که در حوزه استحفاظی شهرداری نیست انتقال دهیم ؟ آیا شهرک صنعتی که کارخانه زباله سوز در آن واقع شده است جزء حریم شهری است که تاکنون شهرداری هزینه زیادی را برای ساخت آن متقبل شده است؟  یا جاده دریا ، دودانگه و چهاردانگه که متاسفانه تصادفات زیادی در این جاده ها رخ می دهد و آتش نشانی ساری برای کمک به مصدومین اعزام می شود آیا در محدوه شهری قرار دارد؟ نگاه سلیقه ای به مسائل نداشته باشید.

&& نجاریان

*عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه تا بودجه پیشنهادی سال 97 شهرداری ساری به شورا باقی مانده است، تصریح کرد: از شهردار می‌خواهیم دستورات لازم نسبت به ارائه لایحه در موعد مقرر اقدام کند

*لایحه بهای عمومی عوارض و خدمات شهرداری باید تا 15 بهمن 96 تصویب شود و شهرداری در نیمه دوم  دیماه این لایحه را به شورا بفرستند.

*عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه مردم نباید در شهرداری به دلیل پاسخگویی صحیح از سوی مسئولان سردرگم شوند، تصریح کرد: بودجه 97 شهرداری ساری باید دارای پیوست فرهنگی و زیست محیطی باشد.

*وی با بیان اینکه مازندران از استان‌های زلزله خیز است، گفت: پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی شهر ساری باید جدی گرفته شود.

*این عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه فاز دوم پارک ملل ساری آغاز شده است، افزود: زمان دقیق افتتاح آن از سوی مدیریت شهری ساری اعلام شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :