آخرین عناوین

يکشنبه 10 دی 1396-7:37 کد خبر:49582

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد:

شناسایی۱۷۱۵ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با تاکید بر توجه ویژه دولت به طرح‌های آبرسانی شمال کشور، گفت: ۱۷۱۵ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در مازندران شناسایی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، ذبیح الله ذاکری با اشاره به فرا رسیدن 11 دی ماه سالروز تاسیس شرکتهای آب و فاضلاب، اظهار داشت:با پایان یافتن هشت سال دفاع مقدس وضعیت بهداشت محیط شهرها والزام و ضرورت جمع آوری، انتقال و ساماندهی فاضلاب و تاسیسات آبرسانی شهرها و واحدهای صنعتی، مقدمات تصویب قوانینی را دراین زمینه به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این شرکت در 15 اسفند 70 تشکیل و با تحویل‌گیری دو شهر بابل و گرگان آغاز بکار کرد، افزود: ایجاد تاسیسات تقسیم و توزیع آب شهری و تاسیسات مرتبط با جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، بهره برداری از تاسیسات تامین و تقسیم و توزیع آب شهری و تاسیسات مربوط به جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب از مهم‌ترین اهداف تشکیل شرکت آبفای شهری مازندران است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران تعداد مشترکان این شرکت در بدو تاسیس را 62 هزار و 500 نفر، طول کل شبکه را 767 کیلومتر، حجم مخازن ذخیره را 41 هزار و 400 متر مکعب، تعداد منابع تامین را 37 حلقه عنوان کرد.

ذاکری جمعیت تحت پوشش آبفای شهری مازندران را در حال حاضر سه میلیون و 188 هزار نفر و تعداد شهرهای تحت پوشش را 58 شهر دانست و گفت: 1032 کیلومتر خطوط انتقال آب و 7279 کیلومتر شبکه آب در این استان ایجاد شد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه 1715 کیلومتر شبکه فرسوده در این استان وجود دارد، افزود: 290 حلقه چاه، 32 دهنه چشمه و سد و 441 هزار متر مکعب مخازن برای آبرسانی به مشترکین فعال است.

ذاکری ظرفیت استحصالی از آب‌های زیرزمینی را 210 میلیون مترمکعب و آب‌های سطحی(چشمه و سد) 41 میلیون مترمکعب در سال عنوان و تصریح کرد: نیاز آبی این استان 314 میلیون مترمکعب است که سالانه 63 میلیون مترمکعب در سال کمبود آب وجود دارد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه شش تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداری قرار دارد جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب را 235 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب  در دست بهره برداری 43 هزار متر مکعب در روز و ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب ساخته شده 68 هزار متر مکعب در روز است.

ذاکری با اشاره به وجود 865 کیلومتر طول کل خطوط فاضلاب در مازندران گفت: تعداد کل مشترکان فاضلاب42 هزار و 738 فقره معادل  94 هزار آحاد است.

وی با اشاره به موضوع جهانی کمبود آب در چند سال اخیر گفت: یکی از توجهات مهم شرکت‌های آب  وفاضلاب، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف و کاهش مصرف سرانه آب است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران، ادامه داد: کاهش آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی،حفظ محیط زیست و در نهایت نجات زمین از آلودگی‌ها، با اجرای طرح‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌ها  امکان پذیر است.

وی، با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های فاضلاب در استان‌های ساحلی گفت: در این استانها به دلیل رسوبی بودن خاک نفوذ پذیری شیرابه‌های فاضلاب قابل توجه است.

ذاکری انجام پیگیری‌های لازم برای دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی را یکی از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال گذشته برای اجرای طرح‌های فاضلاب در 5 شهر استان عنوان و تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها، شاخص برخورداری جمعیت تحت پوشش طرحهای فاضلاب از 11 درصد به 25 درصد افزایش می یابد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :