آخرین عناوین

شنبه 16 دی 1396-21:47 کد خبر:49670

اخطار جدی استاندار مازندران به مدیران:

سفارش قبول نمی‌کنم کار می‌خواهم

استاندار مازندران  گفت: به مديران دستگاه ها اخطار مي كنم كه حركت كنند، بنده سفارش قبول نمی‌کنم و کار می‌خواهم ، متوسل به دیگران نشوید و کار خود را با قوت انجام دهید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازنی خبر ، محمد اسلامي استاندار مازندران در نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان، توليد و اشتغال را مهم ترين دغدغه دولت و مردم برشمرد و ياد آور شد: قوانين خوبي در قالب دستور العمل با همكاري دولت و مجلس در راستاي تسهيل گري و شتاب دهي جريان توليد، اشتغال و سرمايه گذاري تدوين شده است.

استاندار با بيان اين كه هنوز ضرورت تحرك در توليد و اشتغال بدرستي در دستگاه هاي اجرايي استان احساس نشده است، افزود: ظرفيت جذب اشتغال در بخش خصوصي است،  نبايد گرفتار فعاليت هاي يوميه بشويم و با درك شرايط كشور و مردم و عبور از بوروكراسي هاي اداري غير لازم، زمينه نقش آفريني بخش خصوصي در اين راستا را فراهم كنيم.

اسلامي از ظرفيت متنوع و بالاي استان براي ايجاد حركت در اقتصاد، توليد و اشتغال ياد كرد و با تاكيد بر اين كه بايد در فضاي توليد و اشتغال در استان تحرك ايجاد شود، گفت: فرآيند توليد از ايده سازي تا بازاريابي بايد بدرستي درك و تسهيل گري شود و در اين خصوص بخش خصوصي با حمايت و كمك دولت بايد موتور توليد و اشتغال را به حركت درآورد.

استاندار با اشاره به اين كه توسعه كسب و كار نيازمند ايجاد تحول و شناسايي و رفع موانع كسب و كار است، تصريح كرد: بايد با باور و فعاليت شبانه روزي و جهادي، بساط ناكارآمدي مديريتي در استان برچيده شود، به مديران دستگاه ها اخطار مي كنم كه حركت كنند،تسهيل گري، سياست حاكميت است و كسي منتظر بخشنامه و آيين نامه نباشد.

رييس شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان، حركت سريع و پرحجم را براي اعتماد سازي دوباره در فضاي كسب و كار استان ضروري دانست و اظهار داشت: بايد در برابر مردم پاسخگو باشيم،دشمن در كمين است صدايي به گوش مي رسد تا از نظام و ملت ايران انتقام بگيرد بايد با حل مشكلات مردم، فضاي اميد و آرامش را در جامعه تقويت نماييم و اين فرصت را از تفاله هاي منافقين كه با حمايت امريكا و اسراييل بدنبال موج سواري هستند بگيريم.

استاندار ظرفيت شوراي گفتگو و مصوبه هاي قانوني اين شورا را براي تسهيل گري، نفيس ارزيابي كرد و ياد آور شد: بخشي نگري ممنوع است و همه بايد در جهت تحقق تحول در استان كمك كنند و دستگاه ها براي ايجاد تحرك در فضاي توليد و اشتغال پيشنهاد بياورند.

وي با بيان اين كه منابع دولت محدود است و دولت بايد با اين منابع زيرساخت هاي توسعه را تمهيد نمايد، تصريح كرد: مهم ترين اقدام اين است كه اشتغال موجود كاهش نيابد كه البته براي تحقق اين مهم بايد از فعاليت فعالان و توليدكنندگان رفع مزاحمت نمود.

اسلامي با بيان اين كه ظرفيت سازي براي فروش بايد اتفاق بيفتد چرا كه اگر فروش موفق باشد توليد نيز موفق خواهد شد، گفت: مازندران ذخاير و معادن ارزشمندي دارد، نبايد همه فعاليت ها را در جغرافياي استان مستقر كرد، زنجيره توليد را مي توان در افق جغرافيايي خارج از استان نيز دنبال نمود.

نماينده عالي دولت در مازندران، با اشاره به اعطاي تسهيلات به بخش خصوصي توسط صندوق توسعه ملي، تاكيد كرد: بخش خصوصي در چارچوب دستورالعمل اين صندوق طرح ارايه نمايد.

استاندار با اشاره به اين كه برداشت از رودخانه ها به محيط زيست استان آسيب زده است و به همين خاطر برداشت مصالح به مناطق كوهي انتقال يافته است، خاطر نشان ساخت: مجتمع هاي شن و ماسه جايگزين برداشت از رودخانه ها مي شود، به حريم رودخانه نبايد تجاوز شود، رودخانه بستر فعاليت معدني نيست و در آن آبزيان استان تكثير مي شوند لذا بستر رودخانه ها بايد اصلاح و احيا شود و ساماندهي رودخانه ها تا پايان امسال بايد تعيين تكليف شود.

مقام عالي دولت در استان، با اشاره به این که به همه مديران اعتماد کرده‌ایم و اجازه داديم به كار خود ادامه دهند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، افزود: بنده سفارش قبول نمی‌کنم و کار می‌خواهم، مردم انتظار دارند و زمان بسرعت می‌گذرد، متوسل به دیگران نشوید و کار خود را با قوت انجام دهید چراکه بهترین حامی شما کار شما و گره‌گشایی مشكلات و پيشبرد امور است.

وی با تاکید بر اینکه مداخله های مدیریتی در استان بیداد می کند گفت: هنوز در مازندران جناح بندی در استان مشهود است که دوری از جناح بازی امری ضروری تلقی می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :