آخرین عناوین

دوشنبه 18 دی 1396-8:43 کد خبر:49689

استاندار مازندران خبر داد:

فروش متمرکز مرکبات مازندران به استان‌های کشور/ لغو حکم 246 مشاور استاندار و فرماندار

استاندار مازندران گفت: در ابتدای ورودم به استان حکم 40 مشاور استاندار و 206 مشاور فرماندار را لغو کردم،افرادی که کارایی نداشته باشند را تغییر می‌دهم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمد اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی ، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره وضعیت ذخیره‌سازی مرکبات و حمایت استانداری مازندران از کشاورزان، اظهار کرد: در راستای حمایت از کشاورزان مازندرانی کمیته پنج‌جانبه‌ای در استان و کشور تشکیل شد تا مرکبات باغداران به‌ صورت صحیح ذخیره‌سازی و در زمان مناسب در بازار استان‌های کشور عرضه شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از سودجویی دلالان با اتحادیه‌های میوه و تره‌بار استان‌ها و استانداران کشور مکاتبه کردم تا مرکبات شب عید را از مراکز معرفی‌شده خریداری کنند، افزود: برای نخستین‌بار امسال بیشترین میزان مرکبات را در استان ذخیره کردیم تا به‌صورت تدریجی به بازار عرضه شود و سودش به جیب باغداران برود که این اقدام برای نخستین‌بار در استان اتفاق افتاده است.

*فروش متمرکز مرکبات مازندران به استان‌های کشور

استاندار مازندران تصریح کرد: در مرحله نخست به کشاورزان گفتیم در فصل برداشت عجله نکنید که محصولات‌شان در دست دلالان قرار گیرد و توصیه شد میوه را به اتحادیه‌هایی که خود در آن عضو هستید؛ بدهید و سود آن نیز به جیب خودتان برود.

اسلامی با بیان اینکه با وزیر جهاد کشاورزی مکاتبه صورت گرفت تا دستور دهد خرید مرکبات توسط استان‌ها از مازندران به‌ صورت متمرکز انجام شود و استان‌ها جداگانه خریداری نکنند، خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون روستایی و جهاد کشاورزی مازندران در حال خرید مرکبات از کشاورزان هستند تا پس از ذخیره‌سازی در زمان مورد نیاز آن را به استان‌ها بفروشند که در این زمینه جهاد کشاورزی مکلف شد از باغداران خریداری کند.

*ذخیره‌سازی 75درصد مرکبات مازندران در انبارها

اسلامی با اعلام اینکه حدود 75 درصد مرکبات مازندران به انبارها رفته و بخشی نیز به شهرستان‌ها صادر شده است، گفت: حدود 70 یا 80 هزار تن پرتقال در انبارهای مازندران ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان تامسون‌هایی که کیفیت داشته باشد را روی درخت کمتر از 800 تومان نفروخته‌اند، تصریح کرد: بنده با چند نفر از باغداران تماس گرفته‌ام که حتی تامسون با کیفیت مناسب را بالای هزار تومان فروخته‌ شده است.

*صادرات 50 هزار تن کیوی مازندران به خارج از کشور

استاندار مازندران با اشاره به اینکه برای شب عید 40 هزار تن مرکبات باید در کشور ذخیره‌سازی شود که سهم مازندران 30 هزار تن است، افزود: دولت در بخش کشاورزی برای حمایت از کشاورزان سیاست‌گذاری می‌کند که کشاورزان در این راستا با دولت همسو شوند.

اسلامی با بیان اینکه در سال جاری 180 هزار تن کیوی در مازندران برداشت که حدود 50 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: در سال جاری 60 هزار تن کیوی به خارج از کشور صادر شد که 50 هزار تن آن برای مازندران است.

*مدیران کم کار را تغییر می‌دهم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره تغییر مدیران استان، اظهار کرد: افرادی که کارایی نداشته باشند را تغییر می‌دهم.

استاندار مازندران از لغو حکم 246 مشاور استاندار و فرمانداران استان خبر داد و گفت: در ابتدای ورودم به استان حکم 40 مشاور استاندار و 206 مشاور فرماندار را در مازندران لغو کردم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :