آخرین عناوین

دوشنبه 18 دی 1396-12:22 کد خبر:49696

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران خبر داد:

اضافه شدن 450 هزار مازندرانی به جمع بهره‌ برداران تصفیه فاضلاب شهری

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: 450 هزار نفر در استان به جمع بهره‌برداران تصفیه فاضلاب مازندران اضافه می‌شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی آبفاشهری مازندران، ذبیح‌الله ذاکری در حاشیه بازدید استاندار مازندران از مرکز در حال فعالیت آب و فاضلاب شهری استان مازندران اظهار داشت:در حال حاضر 12 درصد جمعیت شهری مازندران از ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری استان استفاده می‌کنند و بر اساس برنامه ششم توسعه باید 25 درصد به ظرفیت فعلی اضافه شود.

وی تصریح کرد:بر اساس برنامه در دست اجرا برنامه‌ریزی برای توسعه شبکه ساماندهی فاضلاب شهری استان در دستور کار قرار داده و پنج شهر اصلی استان با تسهیلاتی که از بانک توسعه اسلامی دریافت کردیم با جمعیت 450 هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب کشور قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان مازندران خاطرنشان کرد:شهرهای قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر بر اساس برنامه از این ظرفیت برخودار می‌شوند.

وی با اعلام اینکه در شرق استان مازندران هم اقداماتی برای شروع پروژه تصفیه فاضلاب شهری در دست اقدام است،گفت: انتخاب پیمانکار برای نکا، بهشهر و گلوگاه در برنامه کاری قرار دارد و پس از انتخاب پیمانکار در بهمن ماه فعالیت این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی ششم توسعه و با توجه به اینکه اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب شهری در نور، رویان و فریدونکنار پیش‌بینی شده است میزان افراد استفاده کنندگان از آب و فاضلاب شهری استان به 50 درصد می‌رسد.

ذاکری در پایان گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری امیرکلا جز مطالعات یکی از شرکت‌های بخش خصوصی قرار گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :