آخرین عناوین

سه شنبه 19 دی 1396-21:42 کد خبر:49723

عصر امروز رخ‌ داد:

لغو مراسم تودیع و معارفه فرماندار سوادکوه‌شمالی/سؤال‌ها برای جزئیات لغو بی‌پاسخ ماند

مراسم تودیع محمد‌رضا منصوریان و معارفه حسین منفردی به عنوان سومین فرماندار سوادکوه‌شمالی بنا‌بر دلایل نا‌معلومی لغو‌ شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، نامه رسمی به ادارات و نهاد‌های شهرستان برای مراسم تودیع و معارفه فرماندار سوادکوه‌شمالی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران توزیع‌ شد که برگزاری آن در ساعت 16 عصر امروز و در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی شهیدان مرادی در شیر‌گاه اعلام شد.

مدعوین در حدود یک‌ساعت قبل از این مراسم با نوشته «مراسم تودیع و معارفه فرماندار سوادکوه‌شمالی لغو‌ شد» بر روی درب‌ مکان این مراسم مواجه‌ شدند.

برگزاری مراسم تودیع و معارفه مهم‌ترین شخصیت سیاسی و اجرایی یک شهرستان به عنوان یکی از اصلی‌تر‌ین مراسم‌های شهرستانی محسوب می‌شود و مسئولان مرتبط استانی باید برای برگزاری آن تدابیر لازم را مورد توجه قرار‌ دهند و البته بروز برخی حوادث غیر‌پیش‌بینی‌شده هم می‌تواند از دلایل لغو یک برنامه محسوب‌شود ولی لغو مراسم تودیع و معارفه فرماندار سوادکوه‌شمالی را نمی‌توان در قالب حوادث غیر‌پیش‌بینی‌شده گنجاند و برخی تحلیل‌ها از عدم هماهنگی لازم بین نماینده یا نمایندگان مجلس با این تصمیم حکایت‌دارد.

معتقدم هماهنگی مدیران استانی برای تغییر و تحول در فرمانداری‌ها و ادارات شهرستانی باید با هماهنگی نمایندگان مجلس باشد و هر‌چند این موضوع الزام قانونی نیست ولی در قوانین نا‌نوشته و برای همراهی و هم‌گامی بیشتر قوای مقننه و مجریه لازم است و اگر این موضوع در تودیع و معارفه فرماندار سوادکوه‌شمالی لحاظ‌ نشد باید به عدم آینده‌نگری و عدم‌اجرای رفتار‌های متعارف انتقاد‌کرد.

تلاش خبرنگار ما در سوادکوه به منظور اطلاع از جزئیات بیشتر لغو این مراسم از طریق ارتباط با مدیران استانی به نتیجه نرسید و سؤال‌های بی‌پاسخ این رخداد درباره دلیل یا دلایل اصلی لغو مراسم تودیع و معارفه، چگونگی اصل موضوع تغییر فرماندار در سوادکوه‌شمالی با توجه به برگزاری مراسم تودیع در فریدون‌کنار، اثر‌گذاری احتمال عدم هماهنگی نمایندگان یا نماینده حوزه انتخابیه با تغییر فرماندار در آینده روابط با استاندار و نیرو‌های ستادی استانداری و وضعیت «اما» و «اگر» در مدیریت شهرستانی نیاز به اظهار‌نظر مسئولان مرتبط‌ دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :