آخرین عناوین

چهارشنبه 20 دی 1396-17:26 کد خبر:49729

مدیرکل تعاون مازندران اعلام کرد:

پلمپ 44 واحد کارگاهی ناایمن در مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تا کنون 32 واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی پلمپ و 12 واحد نیز در ماه جاری در سطح استان پلمپ می‌شوند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،کامران اصغری اظهار داشت: با توجه به نقش مهم و ماموریت سازمانی این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی و ضرورت کاهش حوادث ناشی از کار، اجرای طرح بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر استان مازندران به صورت گسترده و ویژه‌ای در دستور کار بازرسان کار قرار دارد.

وی افزود: این اداره کل در اجرای ماده 105 قانون کار اقدام به تعطیل نمودن کارگاه‌های ناایمن نموده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان داد:در همین راستا از ابتدای سال تا کنون 32 واحد کارگاهی بدلیل عدم رعایت موازین ایمنی توسط بازرسان کار در شهرستان‌ها با هماهنگی دادستانی پلمپ شده و 12 واحد نیز در ماه جاری در سطح استان پلمپ می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد:غالب حوادث در کارگاه‌های ساختمانی در اثر وجود دهانه باز و پرتگاه‌های بدون حفاظ اتفاق می‌افتد، لذا با ایجاد پوشش موقت بر روی دهانه‌های باز و نصب حفاظ موقت در اطراف پرتگاه‌ها می‌توان بخش اعظمی از حوادث ساختمانی از کاهش داد.

اصغری تصریح کرد: آموزش‌های لازم به بیشتر مهندسین و کارگران در زمینه ایمنی ارائه شده است و دیگر هیچ عذری برای سهل‌انگاری در رعایت موازین ایمنی پذیرفته نیست.

وی با اشاره به استقرار پلمپ ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی اظهار کرد: پلمپ ایمنی نیز وظایفی از قبیل شناسایی خطر، نظارت بر نظم و ترتیب و آرایش مواد اولیه و محصولات و استقرار ماشین‌آلات و ابزار کار به نحو صحیح و ایمن، شناسایی اعمال ناایمن، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و ... را باید انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد:استقرار پلمپ ایمنی در کارگاه‌ها نیز از اقدامات بسیار خوب است که قطعا در کاهش حوادث ناشی از کار تأثیر دارد.

اصغری در پایان گفت:اجرای قوانین و آیین‌نامه‌های مربوط به ایمنی از وظایف مهم همه کارگاه‌ها به‌ ویژه کارگاههای ساختمانی است و در غیر این صورت قطعا پلمپ این کارگاه‌ها با شدت بیشتری ادامه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :