آخرین عناوین

دوشنبه 25 دی 1396-15:50 کد خبر:49805

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه منابع طبیعی مازندران خبر داد:

زمین گهرباران از شرکت سایپا گرفته شد

معاون فناوری دانشگاه منابع طبیعی مازندران گفت: شرکت سایپا زمین را به امور زمین و آنها به منابع طبیعی تحویل داد و در حال حاضر در مراحل پایانی انتقال به دانشگاه منابع طبیعی است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از میانخبر، غلام‌علی رنجبر درباره آخرین وضعیت زمینی که در بخش گهرباران شهرستان میاندورود به شرکت سایپا واگذار شده بود، اظهار داشت: شرکت سایپا زمین را به امور زمین و آنها به منابع طبیعی تحویل داد و در حال حاضر در مراحل پایانی انتقال به دانشگاه منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه شرکت سایپا زمین را تحویل داد اما وسایل آنها از جمله کانکس و ... جا گذاشته شد، به همین دلیل به شرط پرداخت هزینه کرد سایپا، زمین را تحویل گرفتیم، افزود: شرکت سایپا ارزش هزینه‌های خود را 600 میلیون تومان عنوان کرد اما برآورد ما 400 میلیون بود و بر همین اساس توافق نامه امضا شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه منابع طبیعی مازندران وسعت این زمین را 100 هکتار بیان کرد و گفت: طبق توافقات گذشته 60 هکتار به بنیاد مسکن برای ساخت مسکن مهر داده شده بود و 40 هکتار به دانشگاه منابع طبیعی، اما تعاونی مسکن مهر 14 هکتار از زمین 40 هکتاری دانشگاه را بدون اطلاع ما برای ساخت مسکن مهر سند گرفت.

این مسئول تصریح کرد: اما منابع طبیعی اعلام کرد که زمین یکپارچه است و کاربری آن تغییر نمی‌کند و سازمان بازرسی هم به تغییر کاربری ایراد گرفت، به همین دلیل در حال حاضر قرار است بر اساس ماده 69 کل زمین به دانشگاه برگردد.

رنجبر با بیان اینکه در این زمین 11 برنامه از سوی دانشگاه به اجرا گذاشته خواهد شد که بخش اعظم کارها انجام شده است، خاطرنشان کرد: 40 هکتار را زیر کشت زمستانه بردیم و نزدیک به 15 هکتار زیر کشت بهاره می‌رود و نزدیک به 30 هکتار غیرقابل کشت است.

وی در ادامه یادآور شد: حدود 30 هکتار از این زمین در هفته درختکاری زیر کشت جنگل زراعت خواهد رفت و در مکان‌هایی که شورآب است برنامه شورورزی اجرا و گیاهان شور دوست کشت خواهد شد.

این استاد دانشگاه درباره دیگر برنامه‌های این دانشگاه، اظهار کرد: انجام کارهای ژنتیکی روی گوسفندان زل، ژرم پلاس انار که در آن گونه‌های مختلف انار در کشور را اینجا می‌کاریم تا ژنتیک آن را حفظ کنیم و همچنین پرورش و صادرات اسبچه خزری را خواهیم داشت.

رنجبر به اجرای طرح کلان ملی در این زمین مانند استفاده از آب شور برای کشاورزی، صنعت و شرب اشاره کرد و گفت: برای اجرای این برنامه‌ها مجوزات لازم را گرفتیم و منابع مالی آن از محل درآمد دانشگاه تامین خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه منابع طبیعی مازندران در پایان با بیان اینکه این زمین، نمونه کارهای مختلف علمی و کشاورزی در کشور خواهد بود، بیان کرد: دانشجویان دوره فوق لیسانس نیز در این مکان می‌توانند پایان نامه خود را بگذرانند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :