آخرین عناوین

چهارشنبه 27 دی 1396-15:22 کد خبر:49845

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران خبر داد:

احداث بیش از 110 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر بابلسر

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران از احداث بیش از 110 کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شهر بابلسر خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای مازندران ،امور آب وفاضلاب شهری بابلسر با تحت پوشش داشتن شهرهای بابلسر، کله بست و بهنمیر و جمعیت تحت پوشش بیش از 123 هزار و 405 نفر یکی از شهرهای زیبای ساحلی مازندران محسوب می شود.

مسافرپذیر بودن این شهرها به ویژه در ایام تابستان و تعطیلات عید، ضرورت اجرای طرحهای فاضلاب را انکارناپذیر نمود.

بنابراین در راستای تاکیدات شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور مبنی بر حفظ محیط زیست با اجرای طرحهای جمع آوری و تصفیه فاضلاب، مطالعه اجرای طرح فاضلاب  بابلسر در سال 1379 آغاز شد.

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران با بیان اینکه این طرح برای دوره زمانی 25 ساله است، گفت: عملیات اجرایی این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 14 هکتار از سال 76 آغاز شد.

یزدان پناه، با بیان اینکه برای این طرح 4 مدول در نظر گرفته شد افزود: مدول اول با ظرفیت 4860 متر مکعب در شبانه روز  و تحت پوشش قراردادن 20هزار نفر از جمعیت بابلسر درحال بهره برداری است.

وی، ظرفیت تصفیه خانه در سال مقصد را بیش از 71هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز عنوان و تصریح کرد: این تصفیه خانه با سیستم لجن فعال با هوادهی ممتد فعال است.

معاون مهندسی توسعه آبفاشهری مازندران ، میزان تولید سرانه فاضلاب در این شهر را 174 لیتر نفر روز دانست و افزود: در طرح کلی این تصفیه خانه 9 ایستگاه پمپاژ  پیش بینی که درحال حاضر ایستگاه پمپاژ اصلی، PS5 و LS1 اجرا شد.

مهندس یزدان پناه، به اقدامات انجام شده در این تصفیه خانه اشاره و تصریح کرد: 2200 متر خط انتقال و 110 کیلومتر شبکه فرعی واصلی احداث شد.

وی گفت:تا کنون 5110 انشعاب فاضلاب خانگی در بابلسر نصب شدکه 22هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :