آخرین عناوین

پنجشنبه 28 دی 1396-17:37 کد خبر:49862

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

کلرزنی آب در روستاهای میاندورود با مشکل مواجه است

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از مشکلات بهداشتی در میاندورود کلرزنی آب در روستاها است، این مسئله نیاز به مشارکت آب و فاضلاب روستایی و شوراها دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، محسن اعرابی در نخستین مجمع شهرستانی سلامت میاندورود که در هتل بادله برگزار شد، با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده است، اظهار کرد: در دولت قدم‌های مؤثری در حوزه سلامت انجام شده است.

وی با بیان اینکه از هفت مرکز خدمات جامع سلامت پنج مرکز در سه سال اخیر احداث شده است، افزود: از این تعداد دو مرکز توسط خیران و سه مرکز را نیز دولت احداث کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بستر ارائه خدمت فراهم است، ادامه داد: خیران باید در نظارت از مراکز بهداشتی و درمانی نیز با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته باشند و اگر کمی و کاستی می‌بینند به دانشگاه گزارش دهند.

این مسئول علت اصلی بیماری دیابت، فشارخون و سرطان را سبک زندگی نامناسب دانست و بیان کرد: در روستاها نیز افراد زیادی چاق هستند که نشان‌دهنده عدم توجه به تغذیه مناسب و تحرک بدنی است.

اعرابی با بیان اینکه یکی از مشکلات بهداشتی در میاندورود کلرزنی آب در روستاها است، گفت: این مسئله نیازمند مشارکت آب و فاضلاب روستایی و شوراها است زیرا اگر بیماری‌های عفونی وارد آب شوند افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند.

رضا محمدی‌نسب امام جمعه شهرستان میاندورود نیز در این جلسه با بیان اینکه در اسلام به حوزه بهداشت و درمان توجه شده است، گفت: در دین اسلام به حوزه جسم، روح و روان و رعایت عادات غذایی مناسب برای حفظ سلامت جامعه تأکید شده است.

* اهدای 2 میلیارد تومان توسط خیران میاندورود برای ساخت فضاهای بهداشتی

رئیس شورای خیران سلامت میاندورود نیز با بیان اینکه شورای خیران سلامت در نیمه دوم سال 92 راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: خیران تاکنون بیش از 5 هزار مترمربع زمین به ارزش 3 میلیارد و 74 میلیون و 500 هزار تومان برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی اهدا کرده‌اند.

علی فامیلیان افزود: خیران بیش از 2 میلیارد تومان برای ساخت فضای فیزیکی اهدا کردند و همچنین در محوطه‌سازی و تعمیرات نیز مشارکت داشتند.

ذات‌الله رضوانی فرمانده انتظامی میاندرود نیز سلامت و امنیت را دو رکن اساسی دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای این دو رکن وجود نداشته باشد سایر اقدامات در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکوفا نمی‌شود.

* راه‌اندازی مراکز بهداشتی در مناطق دورافتاده

وی با بیان اینکه در دو حوزه بهداشتی و امنیت بر پیشگیری تاکید شده است، گفت: همکاری بین نیروی انتظامی و بهداشت در زمانی که سلامت مردم در خطر است وجود دارد.

ارسطو قادری، فرماندار میاندورود نیز سلامت را دارای ابعاد جسمی و روانی دانست و اظهار کرد: در گذشته به بعد جسمی و روانی جداگانه توجه شده است در حالی که این دو بعد باید با همدیگر دیده شوند.

وی با بیان اینکه در دولت اقدامات خوبی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت انجام شده است، افزود: امروزه با همکاری خیران حوزه سلامت در دور افتاده‌ترین روستاها نیز مراکز بهداشتی راه‌اندازی شده است.

* ضرورت تدوین نقشه راه حوزه بهداشت و درمان در مازندران

حسین رنجبران، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با تأکید بر اینکه باید نقشه راه حوزه بهداشت و درمان در مازندران تدوین شود، گفت: در حوزه بهداشت و درمان 25 درصد مؤلفه‌ها برعهده وزارت بهداشت است در حالی که 75 درصد آن جزو وظایف سایر دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :